ارسال ۵۰۰ اثر به جشنواره شعر انقلاب/ شعرا تنبل‌اند و باید به آنها زمان داد!

علی داوودی، دبیر دومین جشنواره شعر انقلاب در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا ۱۰ مهر گفت: در مدت فراخوان قبلی ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که با توجه به موضوع جشنواره و گستردگی آن، می‌توانست بیشتر از این نیز مورد توجه شاعران کشور قرار بگیرد و به نظر رسید که باید برای این منظور زمان فراخوان را افزایش داد.

داوودی افزود: موضوع انقلاب اسلامی برای یک جشنواره شعر مستقل موضوعی تازه است که جذابیت‌های خاص خودش را داراست و همین موضوع انگیزه زیادی را نیز در بین شاعران به ویژه شاعران جوان ایجاد می‌کند که با وقت گذاشتن برای جشنواره به آن اثر ارسال کنند.

دبیر دومین جشنواه شعر انقلاب تاکید کرد: برگزاری یک جشنواره جدی شعر به اعتقاد من نیاز به یک فراخوان ۶ ماهه دارد. در مدت زمان از پیش اعلام شده برای جشنواره شعر انقلاب به نظر می‌رسید که شاعران حاضر در جشنواره چندان توجیه نشده‌ بودند و زمان کمی برای ارسال اثر متصور بودند که باید این زمان تمدید می‌شد.

وی همچنین افزود: بخواهیم یا نخواهیم بالاخره باید پذیرفت که شعرا جمع تنبلی هستند و برای تمرکز کردن روی یک موضوع نیاز به زمان دارند. ما هم حس کردیم با توجه به موضوع جشنواره باید فرصت بیشتری را به آنها داد و بر همین اساس این مهلت تمدید شد.

به گفته داوودی دومین جشنواه شعر انقلاب پس از پایان داوری‌ها در مراسمی ۹ آبان در تهران برگزار خواهد شد.

به گفته وی جایزه نفرات اول این جشنواره در بخش آثار آماده چاپ، سه میلیون تومان، نفرات دوم دو و نیم میلیون تومان و جایزه نفرات سوم نیز دو میلیون تومان خواهد بود. این جوایز در بخش تک آثار ارائه شده و جوایز بخش پژوهش نیز به ترتیب دو، یک‌و نیم و یک میلیون تومان خواهد بود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.