ارسال ۷۰۸ اثر به اولین جشنواره رسانه، علم و فناوری

فروردین ۱۴۰۳

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ارسال ۷۰۸ اثر به دبیرخانه اولین جشنواره رسانه، علم و فناوری خبرداد.

به گزارش هنرآنلاین، پرویز کرمی خاطرنشان کرد: تبیین اهمیت و جایگاه علم و فناوری در پیشرفت کشور، گسترش کمی و ارتقاء کیفی سطح محتوا و مطالب رسانه‌ای در ارتباط با موضوعات علم و فناوری، جهت‌دهی رسانه‌ها در راستای مسئله‌ها و اولویت‌های نظام علم و فناوری کشور، افزایش انگیزه در فعالان رسانه‌ای برای ترویج و پوشش و انعکاس مطلوب موضوعات علمی، فناوری و نوآوری و ترویج علم از جمله اهداف برگزاری جشنواره رسانه و علم و فناوری به شمار می رود.

دبیرکل اولین جشنواره رسانه، علم و فناوری تصریح کرد: در بخش رسانه‌های مکتوب (نشریات و خبرگزاری‌ها) در قالب خبر ۷۹ اثر، گزارش ۱۶۳ اثر، یادداشت و سرمقاله ۸۲ اثر و عکس ۶۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: همچنین در بخش رسانه‌های دیداری در قالب تله فیلم ۱۰ اثر، مستند ۱۳۰ اثر، گزارش ۳۸ اثر و میزگرد و گفتگو ۶۶ اثر و در بخش شنیداری هم ۸۰ اثر به دبیرخانه اولین جشنواره رسانه، علم و فناوری ارسال شده است.

کرمی با بیان این موضوع که در موضوهات اصلی حوزه علم و فناوری توجه به ۳شاخص ۱-تولید علم، ۲-نشر علم و ۳-ترویج علم از موارد مهم است، گفت: اهمیت زمینه همگانی کردن و ترویج علم کمتر از تولید و نشر علم نیست؛ کشور ما در تولید علم و نشر آن دارای بالاترین رتبه ها در جهان به اذعان آمار و گزارش مراکز معتبر جهانی است، اما متاًسفانه نمی توانیم بگوییم در ترویج علم هم در بین سایر کشور ها دارای رتبه بالایی است.

عضو شورای سیاست گذاری اولین جشنواره رسانه رسیدن به راه‌ها و روش‌های تبدیل تخصص‌ها و دستاوردها و موضوعات علمی را به زبان ساده برای مخاطبین مهمترین رسالت این جشنواره بر شمرد و ادامه داد: در بسیاری از موارد علمی نیاز به یک تعریف و توصیف است تا تمام گروه های سنی از همه اقشار جامعه بتوانند متوجه این اتفاق مهم علمی و فناوری شوند، به هر حال این حق مردم است که بدانند کشورشان به چه جایگاهی در جهان و چگونه رسیده است و این چگونگی و توصیف مراحل به عهده اشخاصی است که وظیفه اطلاع رسانی و ترویج را دارند.


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.