ارشاد مجوز بدهد «لیلا»ی رسول یونان پیدا می‌شود!

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب مدتی است برای دریافت مجوز راهی ارشاد شده است و تنها دلیل برای دریافت مجوز مجدد برای چاپ آن این است که چاپ نخست آن به سال ۱۳۸۶ برمی‌گردد و ناشر قبلی آن افکار بوده است.

یونان این رمان را درباره تقابل سنت و مدرنیته می‌داند. یک تریلی از روی یک دهکده رد می‌شود، همه جا را خراب می‌کند، از دست رئیس پاسگاه نیز هیچ کاری ساخته نیست. لیلا قهرمان غم‌انگیز این رمان است.

همچنین سه نمایشنامه «سنجابی بر لبه ماه»، «گندم‌زاد دور» و «آن مرد دروغ می‌گفت، اینجا بلدرچین نیست» نیز از نوشته‌های رسول یونان توسط انتشارات امرود برای دریافت مجوز به ارشاد رفته است که هنوز در دست بررسی هستند.

چاپ سوم آخرین دفتر شعر یونان با نام «مواظب باش! مورچه‌ها می‌آیند» نیز آخرین مراحل لیتوگرافی را پشت سر می‌گذارد و به زودی از سوی نشر امرود به کتابفروشی‌‌ها عرضه می‌شود.

این کتاب ۶ بخش با نام‌های «خوابی از ماهی‌ و کشتی و ستاره»، «راهی برای بازگشت به خانه»، «دنیا در آینه جیبی»، «شب‌های توکیو»، «هفت ادراک از افتادن یک ساعت دیواری» و «کشتی‌هایی که در خاک غرق شدند» را شامل می‌شود که در هر بخش تعدادی شعر کوتاه آورده شده است.

سکوت، پارک، ابرها، ساحل، پرنده، شامگاه پاییزی، مواظب باش مورچه‌ها می‌آیند، نان و نور و آزادی، تنهایی، خانه‌هایی در باد، پرده‌ای از ابر، دنیا بی‌تو، گرامافونی که، بهار، شعر، تو، در آخرین عکس‌ها، آفتاب فردا، آبی و عصر پاییزی عنوان اشعاری هستند که در بخش «خوابی از ماهی و کشتی و ستاره» درج شده‌اند. در ستایش زندگی، از دریاها و اسب‌ها، مهمانی، تماشا، بازگشت، ستاره‌ها، در روشنای…، اندوه، کمیک و آوازهای عاشقانه هم اشعار بخش «راهی برای بازگشت به خانه» هستند.

مردم مغموم محله ما، عینک آفتابی، در راه، مسافری که نباید می‌آمد، شبگرد، فاصله، گاه شعر، منظره، بمبئی، آدم خبیث، آتش، آرزو، دریافتی از هیچ، زندگی در دایره، بازگشت و یک شب دیگر اشعار بخش «دنیا در آینه جیبی» است و بخش «شب‌های توکیو» شامل شعرهای باد، مروارید، جشن هالوین، خورشید، رؤیاها، رنج، صبح، پرنده، اکتبر، روزها، فراموشی، شب‌ها، پایان، پاییز، ایجاز، رویا، سکوت، هتل ئوکورا و برگ است.

بخش «هفت ادراک از افتادن یک ساعت دیواری» شامل ۷ شعر است که نسبت به دیگر اشعار کوتاه کتاب، حجم بیشتری دارند. اثاث کشی، دیوانه‌ها، هوای تاریک، مرواریدهای بدلی، غروب، شعری برای دوستی که فکر می‌کند زنده است، قسمت، خیانت، شعری در حاشیه یک رودخانه منجمد، کلاه، آن‌ها، شرایط سخت، در آفتاب و از ما هم اشعاری هستند که بخش پایانی کتاب با نام «کشتی‌هایی که در خاک غرق شدند» قرار دارند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.