ارقام نجومی برای خرید ستاره‌های آرژانتین/ ۳۲ میلیارد تومان برای لاوتزی، دی‌ماریا و ماسکرانو

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال جهان – تیم‌ملی آرژانتین به عنوان یکی از حریفان ایران در مرحله گروهی جام‌جهانی‌ با انبوهی از ستاره‌های سرشناس دنیای فوتبال گام به برزیل می‌گذارد تا برای سومین قهرمانی در این تورنمنت بزرگ تلاش کند.

به گزارش ممتاز؛ آلبی‌سلسته تا دل‌‌تان بخواهد در لیست نفراتش ستاره دارد، بازیکنانی که در حال حاضر در تیم‌های باشگاهی خود در قاره اروپا هنرنمایی می‌کنند و هر کدام‌شان میلیون‌ها یورو ارزش دارند. حالا آرژانتین با این ستاره‌ها در دومین بازی مرحله گروهی باید مقابل ایران قرار بگیرد تا آرزوی چندین ساله طرفداران فوتبال کشورمان برای بازی با تیم‌های بزرگی مثل این تیم برآورده شود.

با وجود اینکه تب قرعه‌کشی جام‌جهانی‌ فروکش کرده اما باز هم شاهد آن هستیم که بعضی صحبت از صعود ایران از گروه مقدماتی و حضور در جمع ۱۶ تیم دور دوم را پیش می‌کشند، نکته‌ای که بعضی از طرفداران تیم‌ملی هم به آن اعتقاد دارند و در نظرسنجی‌ها به این موضوع اذعان داشتند که ایران می‌تواند صعود کند. اما کارلوس کروش با تشبیه کردن این اتفاق به مأموریت غیرممکن با زبان بی‌زبانی گفت که فوتبال بی‌ستاره ایران نمی‌تواند ادعای برتری مقابل حریفان پرستاره خود در جام‌جهانی‌ را داشته باشد و هرکس چنین ادعایی را مطرح می‌کند، یک نوع بیمار است! بله، با نگاهی به لیست حریفان ایران در گروه F جام‌جهانی‌ می‌توان به کروش حق داد که چنین جملاتی به کار ببرد از نیجریه گرفته تا بوسنی و آرژانتین. برای اثبات این ادعای کروش تنها کافی است تا یکی، دو هفته دندان روی جگر گذاشت و منتظر بازشدن پنجره نقل و انتقالات زمستانی اروپا ماند. جایی که قرار است نزدیک به ۸۰ میلیون یورو توسط باشگاه‌های بزرگ اروپایی برای شکار تنها سه ستاره اصلی تیم‌ملی آرژانتین هزینه شود که به پول ایران می‌شود رقمی در حدود ۳۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان که اندکی کمتر از بودجه یک سال فدراسیون فوتبال ایران است.

آنخل دی‌ماریا هافبک شماره ۲۲ رئال‌مادرید در حال حاضر مهمترین سوژه نقل و انتقالات اروپا محسوب می‌شود، بازیکنی که با آمدن گرت بیل به عنوان گران‌قیمت‌ترین بازیکن دنیا به جمع کهکشانی‌های مادرید، جایگاه ثابت خود را از دست داده و به تازگی باشگاه موناکو را با ۳۵ میلیون یورو مشتری خود می‌بیند. همین چند روز پیش بود که خبرگزاری رویترز از نهایی شدن مذاکرات دو باشگاه و فروش دی‌ماریا به موناکو خبر داد. ازکوئل لاوتزی مهاجم تیم‌ملی آرژانتین و باشگاه پاری‌سن‌ژرمن دیگر ستاره‌ای است که چند باشگاه بزرگ اروپایی را مشتری خود می‌بیند از جمله دو باشگاه بزرگ شهر میلان. روزنامه گازتادلوسپورت دیروز در آخرین گزارش خود راجع به لاوتزی نوشت این بازیکن تا چند روز آینده با قراردادی ۲۸ میلیون یورویی دوباره سر از سری A درمی‌آورد تا این بار با پیراهن اینتر زیر نظر والتر ماتزاری بازی کند. سومین ستاره تیم‌ملی آرژانتین که قرار است با قرارداد چند میلیون یورویی جابه‌جا شود، خاویر ماسکرانو کاپیتان دوم آلبی‌سلسته است که گفته می‌شود با ۱۸ میلیون یورو از بارسا راهی ناپولی می‌شود تا به این شکل زمینه خرید داوید لوئیز برزیلی از چلسی برای کاتالان‌ها فراهم شود. ۸۰ میلیون یورو تنها برای سه بازیکن آرژانتین توسط باشگاه‌های بزرگ اروپایی هزینه می‌شود تا بلکه با این ستاره‌ها، قدرت تیمی‌شان برای نیم‌فصل دوم بیشتر شود آن هم در این روزها که بحران مالی گریبان اکثر باشگاه‌ها را گرفته است.

البته تنها آرژانتین و ستاره‌هایش نیستند که در بازار نقل و انتقالات زمستانی مشتری‌های دست به نقدی پشت سرشان وجود دارد بلکه همین الان میرالم پیانیچ و ادین ژکو ستاره‌های بوسنی، شولا آمئوبی مهاجم نیجریه و… هم پیشنهادات چند میلیون یورویی دارند و هیچ بعید نیست سر از تیم‌های بزرگ درآورند اما در فوتبال ایران، کروش چشم به جذب مهره‌های دورگه دوخته و به تازگی آریا هاسه‌گاوا را بر سر زبان‌ها انداخته. گویی فوتبال ایران اصلاً لیگی به نام لیگ‌برتر ندارد که در خود یک پدیده داشته باشد. حالا با این شرایط فکر می‌کنید از تیم‌ملی ایران واقعاً باید انتظار صعود از گروهش را داشت؟

۲۵۲ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.