ارومیه شهریورماه ۹۲به راه آهن سراسری وصل می گردد

۳۰ام بهمن ،

هوشنگ آقامحمدی روز دوشنبه در جریان بازدید از روند اجرایی طرح راه آهن مراغه – ارومیه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مهاباد اظهار کرد: تاکنون عملیات زیرسازی ۱۸۴ کیلومتر از این طرح از مراغه تا ارومیه پایان یافته و عملیات ریل گذاری به طول ۸۵ کیلو متر از مراغه تا مهاباد نیز انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: قطعه اول از مراغه تا میاندوآب پارسال با حضور رییس جمهوری افتتاح و قطعه شده و قطعه دوم از میاندوآب تا مهاباد بزودی با حضور رئیس جمهوری افتتاح می گردد.

آقا محمدی اظهار کرد: برای اجرای این طرح ملی تاکنون یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است و برای تکمیل آن به دو هزار و یکصد میلیارد ریال سرمایه گذاری می گردد .

وی پیشرفت فیزیکی کل این طرح را هم اکنون ۶۵ درصد اعلام کرد و یاد آور شد: قطعه مهاباد به نقده با سرعت در حال اجراست که پیش بینی می گردد این قسمت در خرداد ماه سال ۹۲ به بهره برداری برسد.

آقا محمدی گفت: درصورت تامین بموقع اعتبارات پیش بینی می گردد قطعه نقده – ارومیه نیز تا شهریورماه سال آینده به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار بگیرد .

با بهره برداری از راه آهن سراسری مراغه به ارومیه آذربایجان غربی به مرکز مهم مبادلات تجاری و ترانزیت کالا در خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

وجود دو فرودگاه فعال ( فرودگاه بین المللی ارومیه، و فرودگاه خوی ) ، بزرگراه تبریز – ارومیه از طریق پل میانگذر دریاچه ارومیه، آغاز عملیات احداث بزرگراه تبریز بازرگان در سال آینده و بزرگراه ارومیه – مهاباد – میاندوآب و بهره برداری از جاده میاندوآب – سراسکند میانه از جمله امکانات ارتباطی آذربایجان غربی است که اکثر این طرح ها در دولت های نهم و دهم آغاز و به بهره برداری رسیده اند.

۵۸۴/۵۸۳

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.