ارومیه نوزدهمین شهرایرانی در کتاب یونسکو

استاندار آذربایجان غربی توجه به بزرگان دینی، فرهنگی و تاریخی ارومیه در همایش «ارومیه شهر ایرانی» را به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم این شهر دانست.

ایسنا: استاندار آذربایجان غربی توجه به بزرگان دینی، فرهنگی و تاریخی ارومیه در همایش «ارومیه شهر ایرانی» را به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم این شهر دانست.

وحید جلال‌زاده عصر روز گذشته ۱۵ شهریور در چهارمین جلسه هماهنگی همایش «ارومیه شهر ایرانی» که با حضور مسئولان استانی در حوزه استانداری برگزار شد، با بیان مطلب فوق افزود: شهر ارومیه از لحاظ وجود علما و فضلای دینی و فرهنگی از ظرفیت بالایی برخوردار است و این مهم ایجاب می‌کند که مسئولان، همایش «ارومیه شهر ایرانی» را فرصتی مغتنم برای معرفی این بزرگواران بدانند.

وی با اشاره به این که تولید محتوای مناسب در همایش «ارومیه شهر ایرانی» باید مورد اهمیت واقع شود، گفت: توجه به نقش روحانیت و مردم شهر ارومیه در دفاع مقدس و شکل‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی ایران باید به عنوان موضوعات اصلی و محوری در این همایش مورد توجه قرار گیرد.
استاندار آذربایجان غربی بنیاد ایران شناسی را نیز به عنوان یک ایستگاه مطالعاتی مهم در زمینه آشنایی با فرهنگ و رسوم مناطق مختلف از جمله شهر ارومیه مورد توجه قرار داد.

جلال‌زاده ادامه داد: در سال آینده سومین شهر ایرانی از استان نیز باید معرفی شود و در سال‌های آتی، دیگر شهرستان‌های استان نیز باید در دستور کار قرار گیرند تا مردم ایران و کشور‌های مختلف جهان با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف شهرستان‌های استان و آثار تاریخی و فرهنگی موجود در آذربایجان غربی بیش از پیش آشنا شوند.

وی در ادامه با اشاره به عدم افراط و تفریط در نحوه تبلیغات این همایش، افزود: تبلیغات مهم و موثر است اما نباید در این زمینه افراط و تفریط شود بلکه باید از حداکثر ظرفیت رسانه‌های سمعی و بصری در این موضوع جهت آشنایی و روشنگری مردم استان و کشور استفاده شود.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به وجود آثار و ابنیه‌های مختلف تاریخی و فرهنگی در شهر ارومیه و مورد غفلت قرار گرفتن بسیاری از این آثار گفت: میراث فرهنگی استان باید بیش از پیش نسبت به نگهداری و معرفی آثار فرهنگی و تاریخی ارومیه همت گمارد و ما نیز بودجه‌ای را در این زمینه مد نظر قرار خواهیم داد.

جلال‌زاده همچنین بر تهیه بسته‌های فرهنگی از بخش‌های مختلف همایش «ارومیه شهر ایرانی» و ارسال این بسته‌ها به مراکز آموزش عالی کشور تاکید نمود.

جواد شریف‌نژاد، فرماندار ارومیه نیز در این جلسه ایجاد جریان تحقیقی، پژوهشی و فرهنگی در حوزه های مختلف برای شهر ارومیه و همچنین ایجاد نگاه کاربردی و راه‌اندازی بنیاد ارومیه شناسی در این شهر را از جمله اهداف مهم برگزاری این همایش عنوان کرد.

وی در ادامه از ارسال ۷۲ مقاله به این همایش خبر داد و افزود: از میان مقالات ارسالی تعداد ۵۶ مقاله برای ارایه در همایش ارومیه شهر ایرانی انتخاب شد.

وی ادامه داد: ۲۲ نسخه از روزنامه فریاد ارومیه که ۱۰۶ سال پیش در این شهر منتشر می‌شد نیز برای ارائه در این همایش آماده شده است.

فرماندار ارومیه همچنین از برگزاری ۳ نمایشگاه جنبی همزمان با افتتاحیه این همایش خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ همایش ارومیه شهر ایرانی در دو بخش برگزار می‌شود؛ بخش نخست در شهریور ماه سال جاری در محل تالار فرهنگستان تهران و بخش دوم آن ۱۷ مهر ماه در ارومیه برگزار می‌شود.

اضافه می شود؛ در این همایش «ارومیه» به عنوان نوزدهمین شهر ایرانی در کتاب یونسکو به ثبت خواهد رسید.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.