اروپا پشت سر یورو ایستاده است

نخست وزیر فنلاند تاکید کرد اروپا به طور کامل به تعهدات خود برای حمایت از یورو پایبند خواهد بود و پشت سر یورو ایستاده است .

به گزارش فرانس پرس ، جیرکی کاتاینن در عین حال هشدار داد ، بانک مرکزی اروپا نمی تواند برای حل بحران مالی و بدهی منطقه یورو معجزه کند .

اظهارات این مقام ارشد اروپایی در حالی است که نشست بانک مرکزی اروپا قرار است ششم و هفتم سپتامبر برگزار شود و در این نشست در خصوص تازه ترین سیاستهای انبساطی پولی در اروپا تصمیم گیری خواهد شد .

وی در کنفرانس خبری در توکیو تصریح کرد ، اروپا برای مقابله با بحران مالی و بدهی منطقه یورو باید یک راهکار با ثبات و همیشگی پیدا کند و به نظر من تزریق بیشتر پول به اقتصاد اروپا در شرایط کنونی راهکار نهایی و موثری نخواهد بود .

وی افزود ما فکر نمی کنیم تزریق پول و نقدینگی به تنهایی راهکار خوبی برای حل بحران مالی و بدهی منطقه یورو باشد . همه می دانند که تاسیس صندوق ثبات مالی اروپا و افزایش منابع مالی آن با چالشها و مشکلات سیاسی زیادی همراه بوده است .

فنلاند نیز از جمله کشورهای اروپایی است که مثل آلمان به شدت مخالف اعطای کمکهای مالی بیشتر به یونان است و خواستار اعمال سیاستهای ریاضت اقتصادی و مالی با هدف کاهش بدهی و کسری بودجه است .

وزیر دارایی سابق فنلاند تاکید کرد اروپا باید در گام نخست راهکاری را برای آرام کردن بازارهای مالی بین المللی و سرمایه گذاران پیدا کند . ما نباید از بانک مرکزی اروپا انتظار معجزه داشته باشیم .


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.