اروپا چقدر بدهی دارد؟

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سایت یورواکتیو، بین روزهای پایانی سه ماهۀ اول ۲۰۱۱ و اواخر شش ماهۀ اول سال ۲۰۱۲، بدهی دولتی ۱۷ عضو ناحیۀ یورو در مقایسه با تولید ناخالص داخلی، ۱ درصد افزایش یافته و این میزان از ۸۷٫۳% به ۸۸٫۲% تولید ناخالص داخلی رسیده است. در مجموع بدهی دولتهای ناحیۀ یورو تا پایان سه ماهۀ اول سال جاری به ۸۳۲۸۵ میلیارد یورو رسید که این رقم در همین زمان در سال ۲۰۱۱ میزان ۷۹۷۳۴ میلیارد یورو بوده است.
باید مدل یونان را دنبال کرد؟
یونان با ۱۳۲٫۴% بالاترین میزان بدهی را در میان کشورهای ناحیۀ یورو دارد. ایتالیا با ۱۲۳٫۳%، پرتغال با ۱۱۱٫۷% و ایرلند با ۱۰۸٫۵% درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. با این حال آتن در میان کشورهای ناحیۀ یورو شاهد کاهش قابل توجه در میزان بدهی ها(۳۳-) بود که این مسئله متعاقب فعال شدن بخش خصوصی و به دلیل تزریق اعتبار به این کشور بود. مجارستان با کاهش ۱٫۸ درصدی در میزان بدهی ها در رتبۀ دوم قرار گرفت.
در سه ماهۀ اول سال ۲۰۱۱، بدهی عمومی فرانسه حدود ۱۶۵۰ میلیارد یورو بود در حالیکه تا پایان سال به رقم ۱۷۱۷ میلیارد یورو رسید. در سه ماهۀ اول سال ۲۰۱۲، بدهی عمومی این کشور به رقم ۱۷۸۹٫۴ میلیارد یورو یعنی ۸۹٫۲ درصد تولید ناخالص داخلی بود. آلمان که در مقایسه با سایر همسایگانش در وضعیت بهتری قرار دارد، در نیمۀ اول سال ۲۰۱۱ بدهی هایش به ۲۱۱۱٫۹ میلیارد یورو یعنی ۸۱٫۶% تولید ناخالص داخلی رسید.

۳۱۲۶۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.