ارکستر کلاویکورد به صحنه می‌رود

فروردین ۱۴۰۳

ارکستر کلاویکورد به رهبری الیاس صدری به زودی در تالاروحدت به صحنه می‌رود.

الیاص صدری، رهبر ارکستر کلاویکورد در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای برگزاری کنسرت هستیم که این کنسرت به زودی در تالار وحدت برگزار می گردد.

رهبر ارکستر کلاویکورد در ادامه بیان کرد: در این کنسرت ۱۲ قطعه اجرا می گردد که قطعاتی از کارلف، هندل، باخ است، همچنین این کنسرت با رپرتوار تازه اجرا می گردد که شامل دوره باروک، کلاسیک و معاصر است.

صدری در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین اعضای گروه کر ارسباران در این کنسرت حضور خواهند داشت و تمامی نوازندگان این ارکستر دانشجویان و هنرجویان موسیقی می باشند.

گفتنی است، ارکستر کلاویکورد مدت ۷ ماه است که آغاز به فعالیت کرده است و پس از یک اجرای ازمایشی در کنسرواتوار تهران در اسفند ماه فعالیت خود را گسترش داد.

این ارکستر که توسط تعدادی از دانشجویان و هنر جویان موسیقی در تهران راه اندازی و آغاز کار کرد از مشاوره اساتید گرامی چون سرژیک میرزاییان-امیر انجیری- میثم معافی-احسان صبوحی-استاد مردانیان و استاد صارمی بر خوردار است.

این ارکستر از اردیبهشت ماه با همکاری گروه کر فرهنگسرای ارسباران به رهبری سرژیک میرزاییان تمرینات گسترده ای را در قالب قطعاتی از دوره های مختلف در فرهنگ سرای ارسباران آغاز کرده است.

تعداد اعضا در حال حاضر ۴۵ نفر است که سازهایی چون بادی برنجی-بادی چوبی-زهی ارشه ای –کوبه ای را می نوازند این ارکستر نوپا نیاز مند توجه بیشتر جامعه موسیقی و ارگان های مربوط استتا بتواند در مسیر تعالی هنر وفرهنگ این مرز وبوم هر چه بیشتر قدم بردارد.

سرپرستی و رهبری این گروه بر عهده الیاس صدری کارشناس مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی و دانشجوی رشته آهنگسازی در کنسرواتوار نهاوند است.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.