اریک اشمیت از گوگل: اپل متوجه شده که ارائه سرویس نقشه کار بسیار سختی است

اریک اشمیت طی مصاحبه‌ای از روابط گوگل با اپل سخن گفت. وی در این مصاحبه از سیاست اپل برای حذف نقشه گوگل و جایگزینی آن با نقشه خودش انتقاد کرد. وی همچنین درباره آینده کمپانی‌های فعال در زمینه تکنولوژی و ویندوز ۸ نیز سخن گفت. در ادامه به تشریح به این مصاحبه پرداخته‌ایم. با زومیت همراه باشید.

اریک اشمیت، رئیس هیئت مدیره گوگل، طی مصاحبه‌ای در روز چهارشنبه با خبرنگاران All Things D، والت ماسبرگ و کارا سوئیشر، بدون آن که سخنانش حالت پوزخند یا تمسخر داشته باشد گفت:

اپل متوجه شده که ارائه سرویس نقشه کار بسیار سختی است.

او در ادامه افزود که گوگل بیش از پنج سال روی سرویس نقشه خود سرمایه‌گذاری کلان کرده، در حالی که اپل تازه در ابتدای راه قرار دارد. وی تصریح کرد: «آنها باید نقشه ما را نگه می‌داشتند… نقشه‌های ما بسیار بهتر هستند.»

وی در ادامه سخنانش گفت:

ما صدها میلیون دلار در زمینه کارهای ماهواره‌‌ای، هواپیمایی و غیره سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و معتقدیم در این صنعت بهترین محصول را ارائه نموده‌ایم.

اشمیت گفت گوگل پس از آن که مشاهده کرد که اپل کمپانی‌های فعال در زمینه نقشه را می‌خرد متوجه شد که رقیبش در حال آماده‌سازی سرویس نقشه خود است. وقتی از او درباره زمان ارائه اپ نقشه گوگل برای iOS 6 سوال شد، وی گفت که زمان ارائه هیچ محصولی را از پیش اعلام نمی‌کند و البته اضافه کرد که اپل باید برنامه آنها را تایید کند.

وی گفت با وجود تمام دعواهای حقوقی و رقابت‌ها، این دو کمپانی قطع ارتباط نخواهند کرد.

اپل و گوگل دو کمپانی قدرتمند و مهم هستند. ما همواره با هم در ارتباط هستیم که این امر منجر به نتایج خوب پایدار می‌شود.

سپس وی با غرور اعلام کرد که اندروید گوگل روزانه بر روی ۱.۳ میلیون گوشی هوشمند فعالسازی می‌گردد که با آمار گوشی‌های اپل فاصله بسیار زیادی دارد.

اشمیت دیدگاه خود درباره بازیگران اصلی عرصه رقابت برای تسلط بر دنیای دیجیتال را نیز (که وی آنها را «پلتفرم‌های شبکه‌ای با تاثیرگذاری فراوان» خواند)، تشریح کرد. این پلتفرم‌های شبکه ای شامل فیسبوک (غول ارتباطی) و آمازون (غول خرید آنلاین) بودند که در کنار گوگل (که قصد دارد در همه زمینه به یک غول تبدیل شود) و اپل (غول درآمدزایی و سوددهی و …) قرار می‌گرفتند. مایکروسافت در لیست اشمیت جایی نداشت، اما ممکن است ویندوز ۸ تمام این محاسبات را بر هم بریزد. وی گفت: «باید ببینیم ویندوز ۸ چگونه عمل خواهد کرد. مایکروسافت یک کمپانی باهوش، با مدیریت مناسب و سرمایه فراوان است.»

در پایان مصاحبه، از اشمیت سوال شد که آیا دوست دارد در یک دنیای فرضی دیگر، مدیر عامل فیسبوک، اپل یا آمازون باشد؟ وی در پاسخ گفت:

من عضو هیئت مدیره اپل بودم و همیشه به یاد روزهایی که در آنجا بودم هستم. من با بسیاری از آنها از جمله استیو جابز دوست صمیمی بودم و واقعا دلم برایش تنگ می‌شود. جف بزوس (مدیر عامل آمازون) حرکت‌های قابل ستایشی انجام داده و فیسبوک هم یک میلیارد کاربر دارد.

وقتی خبرنگار اصرار کرد که او یکی را انتخاب کند وی گفت: «کدامیک پول بیشتری دارد؟!»


زومیت – زومیت – IT News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.