ازدحام و ترافیک، بزرگترین معضل پایتخت در مواجهه با حوادث طبیعی/ کمبود وسایل امدادی نداریم

ممتاز نیوز: معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی بزرگترین مشکل پایتخت در مواجهه با حوادث را ازدحام و ترافیک در این شهر دانست و آن را مانعی برای امدارسانی نیروهای امدادی عنوان کرد.

محمدرضا محمودی در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: با توجه به اینکه در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی هستیم روز گذشته در این راستا مانور بزرگی در اسلامشهر برگزار شد که تمامی دستگاه های امدادی استان تهران در آن شرکت کردند و هدف از این مانور سنجش توانایی در مقابل بلایای طبیعی بود.

معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به مشکلات پایتخت در مواقع بحران گفت: بزرگترین مشکل تهران در مواقع بحران مشکل ازدحام و ترافیک است، که البته کسی جز مردم تهران نیز نمی تواند در این موضوع کمک کننده باشد.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگسازی میان مردم تهران در مقابله با بلایای طبیعی خاطرنشان کرد: از نظر مدیریت و تجهیز وسایل امدادی کمبودی در سطح استان تهران وجود ندارد اما ما نیاز به آموزش و فرهنگسازی داریم که این کار را باید در سطح استان آغاز کنیم.

محمودی با اشاره به نقش رسانه های جمعی در بالا بردن فرهنگ برخورد با بلایای طبیعی نیز تصریح کد: رسانه ها در این زمینه می توانند بسیار نقش موثری داشته باشند و ما درخواست فرهنگسازی از سوی ارگان های ذیربط را داری.

وی با اشاره به نقش آموزش در راستای ارتقای دانش و آگاهی چگونگی مواجهه با حوادث گفت: عمده مشکل شهر تهران در مواقع بحرانی ازدحام جمعیت است که در پی آن ترافیک نیز پدیدار خواهد شد چرا که اگر اتفاقی رخ دهد خروجی های تهران با بار ترافیکی بالایی روبرو می شوند که این امر مانع امدادرسانی نیروهای امدادی خواهد شد.

به گزارش پانا، هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی از روز شنبه ۱۵ مهر ماه آغاز شده است و تا روز ۲۱ مهر ادامه خواهد داشت.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.