ازدواج اجباری ۲۸۸۰۰ دختر در روز !

ممتازنیوز :بی بی سی براساس نتایجی اعلام کرد در هر سه ثانیه یک دختر در جهان برخلاف میل و اراده‌اش وادار به ازدواج می‌شود. که می شود روزی ۲۸۸۰۰ نفر!

— – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – —

در بنگلادش از هر پنج دختر یک نفر از آنان قبل از رسیدن به سن ۱۵ سالگی ازدواج می‌کنند. اکنون فعالان طرفدار حقوق زن در تلاش برای پایان دادن به ازدواج‌های زودهنگام و اجباری هستند.

خبرنگار بی‌بی‌سی در گزارش اختصاصی از بنگلادش گفت: ما در روستایی در بنگلادش با دختر ۱۳ ساله‌ای روبرو شدیم که تنها روی خواسته والدین وادار به ازدواج شده است در حالی که خود دختر تمایلی به ازدواج ندارد.

در بنگلادش طبق قانون ازدواج قبل از سن ۱۸ سالگی ممنوع است اما امارها نشان می‌دهد در این کشور از هر پنج دختر یک نفر از آنان حتی پیش از رسیدن به سن ۱۵ سالگی ازدواج می‌کنند که این گونه ازدواج‌ها موجب می‌شود دختران از ادامه تحصیل محروم ویا در معرض خشونت قرار گیرد.

یک فعال طرفدار حقوق زنان گفت: این گونه ازدواج‌ها در واقع یک نوع برده داری است زیرا دختران از ادامه تحصیل محروم می‌شوند که این خود می‌تواند منجر به آن شود که آنها مادران خوبی برای فرزندان خود نباشند.

در بیمارستان‌های بنگلادش دختران جوانی را دیدم که به دلیل ازدواج زودهنگام دچار بیماری می‌شوند.

واحد مرکزی در ادامه این گزارش به نقل از بی بی سی نوشته است: در سراسر بنگلادش صدها هزار دختر وادار به ازدواج می‌شوند. دخترانی که آمادگی ازدواج ندارند و ازدواج‌های اجباری ان هم در سنین زیر ۱۵ سال منجر به عواقب جبران ناپذیر برای دختر وخانواده‌اش می‌شود.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۷۲ نفر   |   تاریخ انتشار: پنجشنبه ۷ اردیبهشت
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , ازدواج اجباری, ازدواج اجباری دختران

مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.