ازدواج اوپل با پژو-سیتروئن

پژو و جنرال موتورز شرکتی را تأسیس می کنند که چندین مدل اتومبیل را در هم ادغام می کند.

بیگ بنگ بزرگی در صنعت اتومبیل سازی در راه است. به گزارش پایگاه اینترنتی چلنج پژو و جنرال و موتورز که شراکت خود را در ابتدای سال جاری محکم کرده بودند، قصد دارند با سهام مساوی شرکتی را تأسیس کنند که اوپل(شعبۀ آلمانی شرکت جنرال موتورز) را به همراه مدل های متنوع پژو در هم ادغام می کند.
نوول آبزرواتور به نقل از پایگاه اینترنتی لاتریبون می نویسد: مذاکرات برای اجرایی کردن این تصمیم در دست است. هنوز این مسئله به شورای نظارت پژو منتقل نشده اما تا پایان سال جاری تصمیماتی برای آن گرفته می شود.
به نوشتۀ تریبون این ایده هنوز در میان خانوادۀ پژو که نزدیک به ۲۵% از سهام و همچنین ۳۷٫۹% از حق رأی را در اختیار دارند، توافقی حاصل نکرده است. این در حالی است که تیری پژو، رییس شورای نظارت بر پژو-سیتروئن چندی پیش در مصاحبه ای با چلنج گفته بود: می خواهیم سرنوشت مان در دست خودمان باشد.
این در حالی است که وضعیت اقتصادی پژو چندان مساعد نیست و این شرکت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند. لازم به یادآوری است که شرکت جنرال موتورز ۷% سهام شرکت پژو را در اختیار دارد. این شرکت از مدتها قبل در تلاش بود تا برای شعبۀ آلمانی خود تصمیماتی بگیرد. پیشتر گفته می شد که اوپل قصد دارد با فیات وارد معامله شود، اما این همکاری به جایی نرسید.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.