ازدواج به امید متحول شدن همسر

متحول شدن همسر,لجبازی با همسر,بعد از ازدواج

پورتال اجتماعی واکنش:بسیاری از مشکلاتی که زوج ها در زندگی شان با آن ها رو به رو می شوند، به خاطر تناسب نداشتن خود و خانواده های شان با یکدیگر است؛ بنابراین دختر و پسرها باید در مراحل خواستگاری، درباره همه معیارهایی که برای شان از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت و گو کنند و هیچ گاه برای این که هرچه سریع تر ازدواج کنند و به فرد مورد علاقه شان برسند، بدون آگاهی چیزی را قبول نکنند و فکر نکنند که بعد از ازدواج می توانند خودشان یا طرف مقابل را متحول کنند و به معیارهای ایده آل شان نزدیک شوند.

هیچ کس تغییر نمی کند
وقتی برای مردی مهم است که همسرش شاغل نباشد، باید این مسئله را در جلسات خواستگاری مطرح کند و نظر همسرش را در این باره جویا شود. جالب است که گاهی مردان به این دلیل درباره این موضوع صحبت نمی کنند که همسرشان بعد از ازدواج باید از آن ها تمکین کند.

دختر و پسرها باید توجه داشته باشند که معیارهای اعتقادی و ملاک هایی که به سبک زندگی افراد برمی گردد، به سختی قابل تغییر است. با این حال اگر زن یا شوهری به خاطر همسرش مجبور شود بر خلاف خواسته اش، رفتار کند خیلی زود دچار تضاد درونی خواهد شد. ذکر این نکته هم ضروری به نظر می رسد که خانمی با تحصیلات عالیه فقط برای مسائل مالی کار نمی کند بلکه به دلیل نیاز فطری اش برای کمک به جامعه و حفظ جایگاه اجتماعی به کارش اهمیت می دهد.

با این حال اگر مردی بتواند همسرش را مجبور کند که سرکار نرود، معمولا همسرش به خاطر تحمیل این وضعیت به او، وظایف مادری و همسری اش را به خوبی انجام نخواهد داد.

تغییر همسر بعد از ازدواج
در ازدواج برخی ملاک ها، ملاک های ضروری هستند. چنین معیارهایی غیرقابل چشم پوشی است. یکی از این ملاک ها هماهنگ و متناسب بودن اعتقادات طرفین است. اختلاف اعتقادی در درازمدت حتما مشکل ساز خواهد بود. جملاتی مثل این که « بعدا درست می شود، خودم درستش می کنم، چون به من علاقه دارد خودش را باب میل من تغییر می دهد و …» جملات صحیحی نیست.

مساله بعدی مربوط به زمانی است که فرد پس از ازدواج و دوران عقد متوجه می شود با طرف مقابل اختلاف اعتقادی دارد. یعنی در دوره خواستگاری متوجه این مسئله نشده است. در این گونه موارد مدارا و تلاش برای پیدا کردن راه حل مناسب بهترین توصیه ای است که می توانیم داشته باشیم. مذاکره و کمک گرفتن از تجربه بزرگ ترها و مراجعه به مشاور نیز می تواند تا حد زیادی مشکل را کاهش دهد. به خصوص اگر در همان اوایل دوران عقد متوجه این موضوع بشوند لازم است به صورت جدی مسئله را پیگیری کنند تا به یک نتیجه مثبت برسند.

تغییر دررفتارهای دینی
اما سومین مساله مربوط به تغییرات اعتقادی است که بعد از ازدواج رخ می دهد. در مراجعات مشاوره ای این مورد زیاد تکرار می شود که افراد مدعی هستند ما ابتدای ازدواج از نظر اعتقادی با هم منطبق بوده ایم اما به مرور زمان اعتقادات همسرمان تغییر کرده است. در ادامه به چند دلیل شایع تغییر اعتقادات پس از ازدواج اشاره می کنیم:

لجبازی با همسر
یکی از مهم ترین عواملی که باعث می شود همسر از نظر اعتقادی تغییر کند احساس نارضایتی او از طرف مقابل است؛ مثلا فرض کنید فردی که اهل نماز است با خانمی محجبه ازدواج می کند و در زندگی مشترک نمی تواند به وظایف خودش در قبال همسر عمل کند؛ عموما وقتی فرد احساس می کند طرف مقابل به تعهدات و وظایفش عمل نمی کند دچار حالتی از تلافی و لجبازی می شود. سپس مهم ترین بخش های زندگی همسرش را هدف قرار می دهد. بسیاری از این انتقام ها و لجبازی ها حالتی کاملا پنهان و نا هوشیار دارند؛ به گونه ای که فرد در نگاه اول خودش هم متوجه نیست که با چه چیزی لجبازی می کند.

از عوامل محیطی غافل نشوید
گاهی مواقع دلیل تغییر اعتقادی به فضای زندگی مربوط می شود. منظور از فضای زندگی رفت و آمدها، محل زندگی، محل کار و این گونه امور است. اگر کسی همکار بد یا همنشین نا مناسبی داشته باشد یا در محیطی که زندگی می کند رسانه ها بدون مدیریت استفاده بشوند مانند فضای مجازی، ماهواره و … عوارضی مثل این گونه تغییر رفتارها به وجود می آید. همچنین گاهی اوقات فرد در خودش احساس نا کامی می کند. مثلا ممکن است متوجه عیبی در خودش بشود مثل بچه دار نشدن یا نرسیدن به آرزوهای اقتصادی. این نا کامی ها نیز می تواند عامل تغییر در انسان باشد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.