ازدواج مجدد، خطای مجدد یا هوای تازه؟

ممتاز نیوز : دکتر متین هدایتی، روانپزشک کودک و نوجوانان در گفتگو باممتازنیوز، در پاسخ به اینکه ازدواج مجدد خطای مجدد است یا هوای تازه عنوان کرد: بدون شک این که بگوییم فرد جدا شده به هر صورت باید دوباره ازدواج کند غلط است.
 
وی در ادامه مطلب خودافزود: چرا که پس از مدتی مجدداً با یک جدایی روبرو خواهد شد تا حداقل با یک زندگی پر از تعارض و مشکل برخورد خواهد کرد.هدایتی تصریح کرد: تحقیقات نشان داده است که افراد با توجه به برخی از ویژگی ها و نیازهای خود اقدام به همسریابی می کند که این ویژگی ها در ازدواج مجدد نیز تکرار نخواهد شد و عدم دقت و توجه در انتخاب مجدد همسر نیز می تواند عواقب ناخوشایندی را برای فرد در پی داشته باشد.
 
وی اظهار داشت: مسلماً هر شرایطی برای فرد ایده آل نخواهد بود و فرد باید کسی را برای زندگی مشترک خود انتخاب کند که مطابق با خواسته ها و ویژگی هایش باشد.هدایتی در ادامه گفت: به عنوان نمونه یکی از شرایطی که خانم ها برای ازدواج باید به آن توجه داشته باشند فرزندان همسر آنها است. چرا که تجربه ثابت کرده است فرزندان به سختی با مادر خوانده کنار می آیند و معمولاً او را به راحتی در جمع خود نمی پذیرند و مسلماً در این خصوص وجود فرزندانی که در سنین نوجوانی باشند بسیار دشوار تر است.
 
هدایتی تصریح کرد: کودکی که ۱۰ تا ۱۲ سال مادر و پدر خود را دیده و با آنها ارتباط عاطفی برقرار کرده به سختی می تواند پدر خوانده یا مادر خوانده ای را جایگزین کند.وی خاطر نشان کرد:  در صورت ازدواج پدر و مادر که کودکی را در این سنین دارند تعارضات و درگیری های عضو جدید و فرزند خوانده بیشتر خواهد بود.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.