ازدواج مهمترین عامل سلامتی و نشاط

۰۸خردادماه،

روزگارنو: نتایج تحقیقات در انگلیس نشان می دهد، تاثیر ازدواج در نشاط فرد مهمتر از درآمد شش رقمی و داشتن مسکن و فرزند است.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌روزنامه دیلی تلگراف در اینترنت نوشت: اداره ملی آمار انگلیس با تجزیه و تحلیل نتایج یک نظرسنجی با شرکت ۱۶۵ هزار نفر دریافته است، اهمیتی که  ازدواج بر سلامت و نشاط  افراد دارد ۲۰ برابر اهمیت درآمد و سیزده برابر اهمیت مسکن در این خصوص است. یافته های این تحقیق همچنین حاکی از آن است که داشتن فرزند هیچ تاثیری بر خوشی روزمره اشخاص ندارد گرچه زندگی را در نظر آنها باارزش تر می کند.

این تجزیه و تحلیل مبتنی بر نتایج نظرسنجی از صد و شصت و پنج هزار نفر است که از آنها دربارهٔ میزان رضایت شان از زندگی، میزان ارزش زندگی در نظر آنها، میزان خوشحالی و میزان نگرانی شان سوال شد.

اداره ملی آمار انگلیس برای اولین بار توانست از داده های موجود برای رتبه بندی عوامل سهیم در خوشحالی و سلامت  افراد استفاده کند. طبق نتایج حاصل،  سلامت و اشتغال مهمترین عوامل در نشاط فرداند و ازدواج در رده سوم قرار دارد.

در اشخاص بیمار و بیکار سطح رضایت از زندگی و احساس خوشبختی و با ارزش بودن زندگی شان به طور قابل ملاحظه ای پایین تر از سایر اشخاص است.

از جمله نتایج غیرمنتظره این بود که محققان دریافتند، اشخاص دارای مدرک دانشگاهی به طور چشمگیری نگران تر از اشخاصی بودند که به دانشگاه نرفته بودند و نیز میزان تشویش و نگرانی در میان جمعیت ده درصدی پردرآمدترین اشخاص در انگلیس بیش از اشخاصی بود که درآمد کمتری داشتند.

سخنگوی اداره ملی آمار انگلیس گفت: درک عوامل تاثیرگذار بر سلامت و نشاط شخصی یک بعد مهم رفاه ملی است اما تنها بخشی از تصویر وسیع تری است که بر آمار اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی دربارهٔ وضع کشور مبتنی است.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.