ازطرح انتقال تادعوت به سرازیرشدن به تهران

سرویس سیاسی کاشف نیوز: دولت احمدی‌نژاد به تصمیمات عجیب و غریبش شناخته می‌شود. تصمیماتی که برخی از آن‌ها چنان خلق الساعه و عجیب‌اند که حتی رسانه‌ها نیز چندان آن‌ها را جدی نمی‌گیرند و کمتر انعکاسشان می‌دهند و البته خود دولت هم چندان آن تصمیمات را جدی نمی‌گیرد. مثلا فرض بگیرید نصب پنکه‌های بزرگ در اطراف تهران برای مقابله با آلودگی هوا!


اما شاید پرسر و صدا‌ترین طرحی که دولت احمدی‌نژاد سودای انجامش را در سر می‌پروراند طرح خلوت کردن پایتخت با انتقال کارمندان دولت از تهران بود. دولت مزایا و پاداش‌هایی را برای آنانی که به این طرح بپیوندند اعلام کرد و صدا و سیما و رسانه‌های نزدیک به دولت نیز دمادم از ضرورت انجام آن گفتند و در مدح این تصمیم گره گشا! برنامه‌ها ساختند. بعد از مدتی که پیش بینی‌ها از استقبال مردم! محقق نشد و کمتر کسی حاضر به رفتن از تهران شد، برخی سازمان‌ها برای بالا بردن آمار انتقالیون، کارمندانشان را جبرا به رفتن واداشتند. ‌‌نهایت امر آنکه بسیاری از وعده‌ها و در باغ سبزهایی که به منتقل شده‌ها وعده شده بود سراب از کار درآمد و اجرای طرح، بی‌سر و صدا‌‌ رها شد.

حال و پس از مدتی از خوابیدن جنجال‌های خبری اجرای آن طرح پرهیاهو و بی‌محتوا، علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی که شایع است نیم نگاهی به صندلی ریاست جمهوری یازدهم هم دارد، از طرح جدید وزارتخانه‌اش برای اعطای مسکن قسطی در ۲۲ منطقه تهران پرده برداشته است.

نیکزاد در مصاحبه‌ای که در این زمینه انجام داده گفته است که: «برنامه ریزی ما به این ترتیب است که کسی که واجد شرایط است و آورده کمی دارد بتواند از پرند مسکن بگیرد و کسی که واجد شرایط است و آورده نسبتا بالایی تا سقف ۲۵ میلیون تومان دارد به پردیس برود اما کسانی هستند که واجد شرایط هستند ولی می‌توانند ماهانه یک میلیون تومان اقساط پرداخت کنند ولی در حال حاضر پول نقد ندارد و فرد دوست ندارد از تهران برود اما ماهانه می‌تواند یک میلیون تومان هم پرداخت کند، این افراد را هم قصد داریم به تهران هدایت کنیم.»

البته وزیر شهرسازی برای کنترل قیمت مسکن در تهران حق دارد طرح‌های کار‌شناسی شده خود را اجرایی کند و ممکن است بر خلاف شایعات، این طرح‌های خوش آب و رنگ هیچ ارتباطی هم با ریاست جمهوری آینده نداشته باشد و تنها خواست وزیر محترم این باشد که در این بازار بی‌قاعده که هر روز بر قیمت‌ها افزوده می‌شود، گرانی‌های حوزه مسکن را کنترل کند اما سخن اساسی این است که اگر قرار است با اجرای این طرح، مردم به سمت تهران «هدایت» شوند، پس طرح انتقال کارمندان از پایتخت چه بود؟ حال اگر تصمیم قبلی را دولت و یا دولتمردان دیگری گرفته بودند، قابل درک بود که طرح جدیدی با هدفگذاری ۱۸۰ درجه متفاوت ارائه شود اما آن تصمیم و این تصمیم همه محصول همین دولت بوده است. در حقیقت آش‌‌ همان آش است و کاسه‌‌ همان کاسه ولی گویا اقتضای زمانه عوض شده است!


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.