از ˝صدر اسلام˝ تا ˝دفاع مقدس˝ در فجر ۳۲ فیلم خواهیم داشت/ ˝ما همه گناهکاریم˝ متوقف شد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

چشم انداز فجر سی‌ودوم (۱۰)

محسن علی اکبری تهیه‌کننده سینمای ایران معتقد است که در جشنواره فیلم فجر شاهد تنوع مضامین در ژانرهای مختلف خواهیم بود.

محسن علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین دربارهٔ چشم‌انداز سی‌و دومین جشنواره فیلم فجر گفت: امسال تعداد بسیاری از چهره‌های شاخص و با تجربه سینمای ایران در فجر سی‌و دوم حاضر خواهند بود. چهره‌هایی که فیلمسازان شاخصی در عرصه فیلمسازی می باشند و می‌توانند در جذب مخاطب موثر باشند. امسال در جشنواره فیلم فجر شاهد تنوع مضامین در ژانرهای مختلف نیز هستیم. کارگردانان سوژه فیلم‌های خود را از صدر اسلام تا دفاع مقدس و مسائل روز انتخاب کردند و آنها را برای جشنواره فیلم فجر آماده کردند. به زعم من فجر ۳۲ یکی از پر بارترین دوره‌های جشنواره خواهد شد و حضور فیلم‌های متفاوت این جشنواره را به یکی از سخت‌ترین دوره‌های جشنواره برای هیات داوران بدل می‌کند.

او افزود: جشنواره امسال متعلق به دولت دهم است و این حضور پر شور و پر رنگ فیلم‌سازان در جشنواره فیلم فجر امسال نتیجه عملکرد سازمان سینمایی در دولت قبلی است.

تهیه‌کننده فیلم “استرداد” در خصوص مسیر دشوار هیات انتخاب سی و دومین جشنواره فیلم فجر گفت: من در چندین دوره مختلف داور بودم و این کار بسیار کار سخت و دشواری است. کار داوری در مسابقه بسیار راحت‌تری است نسبت به انتخاب آثار رسیده به جشنواره فیلم فجر. اگر فیلمی وارد بخش مسابقه شود روال عادی خود را طی خواهد کرد و بحثی در آن نیست، بحث بر سر وارد نشدن بعضی از فیلم‌ها به بخش مسابقه سینما ایران است که با واکنش‌های مختلفی مواجه می گردد. چه بخواهی و چه نخواهیم این اتفاق خواهد افتاد و اعتراضاتی به نحوه انتخاب صورت می‌گیرد. دبیر جشنواره فیلم فجر علیرضا رضا داد در انتخاب اعضای هیات انتخاب بسیار هوشمندانه عمل کرد و اعضای این تیم را از تفکرهای مختلف انتخاب کرد تا این اتفاق نیفتد. امیدوارم که هر فیلمی که جواز حضور در بخش مسابقه را پیدا نکرد، اعتراضی صورت نگیرد تا شاهد یک جشنواره پویا و فعال باشیم و فیلمسازان در یک فضای سالم با یکدیگر رقابت کنند.

علی اکبری دربارهٔ حضورش در جشنواره فیلم فجر امسال گفت: امسال تهیه‌کنندگی فیلمی را با عنوان “ما همه گناهکاریم” را بر عهده داشتم که کارگردانی آن برعهده حامد امرایی بود وحمید فرخ‌نژاد و هنگامه قاضیانی در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. اما تصمیم گرفتیم که فیلمبرداری این فیلم را متوقف کنیم تا فیلمنامه را قوی‌تر پیش ببریم. این فیلم از مضمونی قرآنی برخوردار بود و می‌خواستیم با تمرکز بیشتری بر روی آن کار کنیم و عنوان فیلم را به “پرواز زنبورها” تغییر داده‌ایم. در جشنواره امسال فیلمی را با کارگردانی حسن ناظر به دفتر جشنواره ارائه دادم که از مضمونی اجتماعی برخوردار است و الهام حمیدی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است.

این روزها فیلم “استرداد” به تهیه‌کنندگی محسن علی اکبری و کارگردانی علی غفاری در سینماهای تهران و شهرستان‌ها در حال اکران است. در این فیلم حمید فرخ‌نژاد، فرهاد قائمیان،آلیسا کاچر و… به ایفای نفش پرداختند.

انتهای پیام/۵۵


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.