از آخرین جزئیات پرونده‌های “مهدی و فاطمه هاشمی” تا اتمام ماموریت سراج در پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی

اردیبهشت ۱۴۰۳

مهمترین رویداهای دستگاه قضا از جمله توضیحات وکیل خانواده هاشمی از آخرین جزئیات پرونده‌های “مهدی” و “فاطمه هاشمی”، انتخاب اعضای هیات منصفه مطبوعات تهران، تعیین وقت رسیدگی به پرونده بیمه ایران، اعلام حکم قطعی پرونده ۳ هزار میلیاردی، انتخاب مرضیه وحید دستجردی و … را در این گزارش خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، توضیحات وکیل خانواده هاشمی از آخرین جزئیات پرونده‌های “مهدی” و “فاطمه هاشمی”، انتخاب اعضای هیات منصفه مطبوعات تهران،  تعیین وقت رسیدگی به پرونده بیمه ایران، اعلام حکم قطعی پرونده ۳ هزار میلیاردی، انتخاب مرضیه وحید دستجردی در قوه قضاییه و … از مهم‌ترین خبرها این هفته دستگاه قضا بود.

**”محمود علیزاده” وکیل خانواده هاشمی در خصوص آخرین جزئیات پرونده “مهدی هاشمی” گفت: این پرونده همچنان در بازپرسی است، وی همچنین در خصوص آخرین جزئیات پرونده ” فاطمه هاشمی” گفت: این پرونده زیرنظر دادستان است و تصور می‌کنم که به دادگاه فرستاده نشود.

توضیحات وکیل خانواده هاشمی از آخرین جزئیات پرونده‌های “مهدی” و “فاطمه هاشمی”

وکیل خانواده هاشمی آخرین جزئیات پرونده‌های مهدی و فاطمه هاشمی را تشریح کرد.

**طبق ماده ۳۶ قانون مطبوعات، “هر دو سال یکبار در مهر ماه جلسه‌ای جهت تعیین اعضای هیات منصفه در تهران به دعوت نماینده رئیس قوه قضاییه تشکیل می‌شود”.

انتخاب اعضای هیات منصفه مطبوعات تهران+اسامی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اعضای هیات منصفه مطبوعات تهران به اتفاق آرای انتخاب کنندگان منصوب شدند.

**قضات متهم در اتفاق بازداشتگاه کهریزک محاکمه شدند و دادگاه رای خود را دربارهٔ متهمان این پرونده صادر کرد، همچنین پرونده موسوم به بیمه ایران نیز که متشکل از اختلاس در بیمه ایران و استانداری تهران است” ۷۸″ متهم دارد که برای متهامان این پرونده پس از یک سال حکم مجازات صادر شد.

تعیین وقت رسیدگی به پرونده بیمه ایران در هفته آتی/ هنوز تصمیمی در خصوص پرونده کهریزک گرفته نشده است

سرپرست دادگاه کیفری استان تهران در خصوص آخرین وضعیت پرونده کهریزک و بیمه ایران گفت: هنوز تصمیمی در خصوص پرونده کهریزک گرفته نشده، ضمن این که در مورد پرونده بیمه ایران نیز مطالعات قضات رو به پایان است و طی هفته آینده وقت رسیدگی برای این پرونده تعیین خواهد شد.

**در جریان پرونده ۳ هزار میلیاردی چند معاون وزیر و مدیران کل راه و ترابری، تراورس و چند شرکت دولتی در زندان به سر می‌برند؛ همچنین برای ۴ متهم اصلی این پرونده حکم اعدام صادر شده است.


حکم قطعی پرونده ۳ هزار میلیاردی صادر شده/ ماموریتم تمام شد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: حکم قطعی در خصوص پرونده ۳ هزار میلیاردی صادر شده و ماموریت من در این پرونده به پایان رسیده است.

**متن کامل ابلاغ رئیس قوه قضاییه به شرح ذیل است: سرکار خانم دکتر مرضیه وحید دستجردی، نظر به سوابق و تجربیات ارزشمند جناب‌عالی، به سبب این ابلاغ به سمت مشاور رئیس قوه‌قضاییه منصوب می‌شوید، توفیقات روز افزون شما را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی از خداوند متعال مسئلت دارم.

مرضیه وحید دستجردی مشاور رئیس قوه قضاییه شد

رئیس قوه قضاییه طی حکمی دکتر مرضیه وحید دستجردی را به عنوان مشاور رئیس قوه قضاییه منصوب کرد.

**دولت دو رسالت برای خود قائل است یکی حل مشکلات اقتصادی و دیگری حل مشکلات سیاست خارجی و بین المللی است البته مسائلی هم چون ارتقای فرهنگی جامعه، سلامت اداری و توسعه علمی از اهداف درجه دوم دولت است.

 

مواضع اصولی انقلاب نباید مورد تردید واقع شود/ قدرت و هویت ما ضد استکباری است

وزیر دادگستری گفت: مواضع اصولی انقلاب نباید مورد تردید واقع شود، دولت هم به این مواضع باور دارد و این طور نیست که جریان استکبار را دست کم بگیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.