از آخرین وضعیت پرونده ۳ نماینده متهم به فساد مالی تا تحریم دارو و نقض حقوق بشر

اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین وضعیت پرونده ۳ نماینده متهم در فساد مالی، اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط در شب‌های قدر، رای دیوان عدالت اداری دربارهٔ مصوبه ۷۴ هزار میلیاردی دولت، تحریم دارو از سوی غرب و نقض حقوق بشر از مهم‌ترین خبرها این هفته دستگاه قضایی بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ممتاز نیوز، آخرین وضعیت پرونده ۳ نماینده متهم در فساد مالی، اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط در شب‌های قدر، رای دیوان عدالت اداری دربارهٔ مصوبه ۷۴ هزار میلیاردی دولت، تحریم دارو از سوی غرب و نقض حقوق بشر از مهم‌ترین خبرها این هفته دستگاه قضایی بود که به شرح زیر است.

** پرونده سه نماینده مجلس متهم در فساد بزرگ مالی به شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شده و طبق اعلام سراج قاضی این پرونده، هنوز حکمی برای این پرونده صادر نشده است.

سه نماینده متهم در پرونده فساد مالی در انتظار صدور حکم

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران گفت: پرونده ۳ نماینده متهم در فساد مالی در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران در حال رسیدگی بوده و هنوز برای آن حکمی صادر نشده است.


**به مناسبت فرا رسیدن لیالی قدر و در پیش بودن عید سعید فطر و با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده و به منظور نیل به اهداف عالی در بازسازی اجتماعی و اخلاقی زندانیان و نیز برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و اعضای خانواده آنها مقتضی است به زندانیان محکوم با رعایت شرایط ذیل و اخذ تامین مناسب ۱۵ روز مرخصی داده شود و این مرخصی به مدت ۱۵ روز دیگر نیز قابل تمدید خواهد بود.

اعطای پانزده روز مرخصی برای زندانیان واجد شرایط به مناسبت شب‌های قدر و عید فطر

رئیس دستگاه قضا با صدور بخشنامه‌ای گفت: به مناسبت فرا رسیدن لیالی قدر و عید سعید فطر ۱۵ روز مرخصی به زندانیان واجد شرایط اعطا خواهد شد.

**در پرونده فساد بزرگ و بی‌سابقه ۳ هزار میلیاردی اسامی مانند امیر منصور آریا، مه‌آفرید امیرخسروی، محمودرضا خاوری و … به چشم می‌خورند که هریک با سوءاستفاده از مناصب خود، دست به این فساد اقتصادی زدند. باشگاه خبرنگاران طی گزارشی به بررسی این مهم پرداخته است.

آیا متهم فراری پرونده “فساد بزرگ مالی” محاکمه می‌شود؟

مدیرعامل فراری بانک ملی ایران یکی از مفسدان اقتصادی در جریان پروند فساد ۳۰۰۰ میلیاردی و شریک جرم اصلی “امیر منصور آریا” به عنوان متهم ردیف اول این پرونده است که با وجود تحت تعقیب قرار گرفتن وی توسط اینترپل، خبری از بازگشت این متهم فراری نیست.


**سیدشمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی پس از صدور رای دیوان عدالت اداری دربارهٔ غیرقانونی بودن مصوبه ۷۴ هزار میلیارد تومانی مجمع بانک مرکزی به منظور تسویه بدهی های دولت در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری مطالبی را عنوان کرده و تاکید کرده که مصوبه مجمع عمومی بانک مرکزی دربارهٔ تسعیر ارز به میزان ۷۴ هزار میلیارد تومانی قانونی و بدون اشکال است.

رای دیوان عدالت اداری دربارهٔ مصوبه ۷۴ هزار میلیاردی دولت قابل اعتراض نیست

مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری گفت: مصوبه ۷۴هزار میلیاردی دولت در هیات عمومی دیوان عدالت باطل اعلام شده و قابل اعتراض نیست.

**بر اساس مقررات سازمان بهداشت جهانی و قوانین بین‌المللی، اقلام دارویی را نمی‌توان مورد تحریم قرار داد و تأمین آن جزء موازین حقوق بشر است، اما کشورهای غربی به همراهی آمریکا و با سوءاستفاده و پشتیبانی از قطعنامه‌های شورای امنیت دست به چنین اقدامی زده‌اند، باشگاه خبرنگاران طی گزارشی به بررسی این مهم، از منظر حقوق بشر پرداخته‌است.

 

غرب با تحریم دارو حقوق ملت ایران را نقض کرده و در عین حال از حقوق بشر دم می‌زند

تردیدی در این واقعیت نیست که تحریم‌های ضد ایرانی به‌ویژه در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی، با اهداف کاملا سیاسی و نه ادعای نگرانی جامعه جهانی دنبال می‌شود اما، تحریم‌های اعمالی، حتی با فرض غیر‌مستقیم بودن تاثیر آن علیه بخش سلامت و دارویی، جلوه‌ای دیگر از اقدامات ضد انسانی غرب علیه ملت ایران است.

**وزیر دادگستری و دادستان کل کشور در جلسه هفته آینده کمیسیون حقوقی  به سوالات نمایندگان در رابطه با آخرین وضعیت حقوقی ۳نماینده متهم در فساد مالی پاسخ می‌دهند.

توضیحات وزیر دادگستری و دادستان کل کشور دربارهٔ پرونده فساد سه هزار میلیاردی

عضو کمیسیون حقوقی مجلس نهم از حضور وزیر دادگستری در جلسه هفته آینده کمیسیون حقوقی خبر داد و گفت: وزیر دادگستری و دادستان کل کشور به سوالات نمایندگان در رابطه با آخرین وضعیت حقوقی ۳نماینده متهم در پرونده فساد مالی پاسخ می‌دهند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.