از آرزوهای بزرگ فدراسیون والیبال تا باقی ماندن در چهاردهمی جهان!

۳۰م دیماه ،

GetImage.asmx033.jpg

در حالی که قرار گرفتن در بین ۱۰ تیم برتر جهان یکی از اهداف اصلی فدراسیون والیبال ایران به شمار می‌رود، در تازهترین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی که از سوی فدراسیون والیبال ایران به رسانه‌ها اعلام شد تیم ایران در رده چهاردهم جهان باقی مانده است!

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)؛ قرار گرفتن در جمع ۱۰ تیم برتر دنیا یکی از اهداف بزرگی بوده که فدراسیون والیبال ایران در سال‌های اخیر همواره بر آن تاکید داشته است؛ هدفی که پس از موفقیت تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی ژاپن و پیروزی برابر تیم‌های قدرتمندی چون صربستان، آرژانتین، مصر و لهستان دور از انتظار به نظر نمی‌رسید.

بلافاصله بعد از این مسابقات در رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی در (ژانویه سال ۲۰۱۲/ بهمن ۱۳۹۰ ) ایران در رده دوازدهم جهان و پس از چین در رتبه دوم آسیا قرار گرفت. صعود به جمع دوازده تیم برتر جهان موفقیتی بود که منافع بسیاری برای والیبال ایران داشت، چرا که برای میزبانی بازی‌های ورودی لیگ جهانی می‌توانست امتیاز بزرگی محسوب شود. امید آن می‌رفت که با موفقیت در رقابت‌های انتخابی المپیک لندن نیز شاگردان “خولیو ولاسکو”، یک گام دیگر به هدف بزرگ فدراسیون نزدیک شوند و در بین ۱۰ تیم برتر جهان قرار گیرند، اما با وجود نمایش خوب ملی‌پوشان ایران در انتخابی المپیک دو شکست تلخ مقابل استرالیا و صربستان ایران را از ورود به المپیک باز داشت.

این ناکامی نه تنها ایران را در جمع ۱۰ تیم برتر قرار نداد بلکه بلافاصله پس از آن مسابقات، شاهد سقوط یک پله‌ای تیم ملی در رنکینگ جهانی( جولای ۲۰۱۲/ تیر ) و قرار گرفتن این تیم در رده سیزدهم جهان نیز بودیم.

در حالی که تب موفقیت‌های والیبال ایران در یک سال اخیر پس از کسب سهمیه لیگ جهانی بالا گرفت سایر رقبا به واسطه شرکت در المپیک لندن و لیگ جهانی۲۰۱۲ و همچنین رقابت‌های قاره‌ای موفق شدند تا امتیازهای بیشتری کسب کنند تا در نهایت در اواخر سال ۲۰۱۲ میلادی، والیبال ایران باز هم یک پله سقوط را تجربه کند و در رده چهاردهم جهان جای گیرد. تیم ملی والیبال ایران در تازه ترین رنکینگ سالانه فدراسیون جهانی والیبال در ژانویه ۲۰۲۴ /بهمن نسبت به آخرین رده‌بندی دوره‌ای هیچ تغییری نداشته و شاگردان “ولاسکو” همچنان در رده چهاردهم جهان جای دارند اما نسبت به رنکینگ سالیانه در ژانویه ۲۰۱۲ / بهمن ۱۳۹۰ دو پله سقوط را تجربه کرده‌اند.

از سوی دیگر ایران پس از کسب سهمیه لیگ جهانی (در سال۲۰۱۲) در بین ۱۲ تیم برتر جدول لیگ جهانی و در گروه اول و دوم قرار گرفت. به همین سبب از حضور در لیگ جهانی دوره بعد (سال ۲۰۲۴) نیز اطمینان دارد، چرا که بر طبق جدول تازه لیگ جهانی تنها دو تیم از گروه سوم این بازی‌ها که رنکینگ پایین‌تری نسبت به سایر حریفان دارند سقوط می‌کنند.

به هر حال تیم ملی والیبال ایران در سال آینده با توجه به افقی که فدراسیون والیبال برای خود در نظر گرفته است(قرار گرفتن در بین ۱۰ تیم برتر جهان) برنامه‌های بسیاری دارد. دفاع از عنوان قهرمانی در آسیا و همچنین شرکت در بازی‌های لیگ جهانی از جمله برنامه‌های مهم تیم ملی در سال آینده است. در حال حاضر به گواه بسیاری از کارشناسان چند تیم از جمله مصر و تونس که در رده بندی جهانی بالاتر از ایران قرار دارند به مراتب دارای سطح والیبال پایین‌تری نسبت به ایران می باشند و در بازی‌های رو در رو بارها طعم شکست را از والیبالیست‌های ما چشیده‌اند، اما به واسطه حضور در لیگ جهانی و المپیک دوره قبل؛ همچنان در جمع امتیازها شرایط بهتری نسبت به شاگردان “ولاسکو” دارند. شرایطی که امید می‌رود در رنکینگ جهانی ژانویه سال ۲۰۲۴ / بهمن کاملا تغییر کند و والیبال ایران بر بام آسیا و در بین ۱۰ تیم برتر جهان قرار گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.