از ابتدا نظرمان روی فرهادی بود/ فضای مجلس به نفع فرهادی است/ نمایندگان قول همکاری دادند

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

نوشته شده در تاریخ ۰۳/آذر/ – ۰۹:۲۸ و در حوزه های سیاسی – ۰ نظر

خباز در گفت‌وگو با :

خبرگزاری : معاون تقنینی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهوری، درباره معرفی فرهادی به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، گفت: «سالی که نکونست از بهارش پیداست» از همان ابتدای معرفی فرهادی نمایندگان قول همکاری به وی را دادند.

محمدرضا خباز در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، در ارزیابی خود از وضعیت رأی اعتماد به محمد فرهادی پنجمین وزیر پیشنهادی علوم اظهار کرد: پیش از این، زمانی‌که نامه رئیس‌جمهوری مبنی بر معرفی وزیر پیشنهادی را که تقدیم مجلس می‌کردیم احساس داشتیم که موضعگیری علیه وزیر پیشنهادی صورت بگیرد، اما این دفعه زمانی‌که نامه معرفی محمد فرهادی را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم تقدیم هیئت رئیسه مجلس کردیم و متن نامه در صحن مجلس خوانده شد، صدای ۴-۴  نمایندگان در موافقت با فرهادی بلند شد.

وی با بیان ضرب‌المثل «سالی که نکوست از بهارش پیداست» و تشبیه آن با موافقت نمایندگان از ابتدای معرفی فرهادی، گفت: حمایت نمایندگان از معرفی پنجمین وزیر پیشنهادی خیلی زیاد بود. بعد از اینکه نامه را به هیئت رئیسه دادم و خوانده شد،‌ زمانی که از پله‌ها پایین می‌آمدم نمایندگان به استقبال بنده به عنوان نماینده دولت آمدند و از معرفی فرهادی ابراز خوشحالی کردند و قول همکاری دادند.

فرهادی دارای سوابق علمی، تجربی و مدیریتی است

معاون تقنینی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهوری، با اشاره به سابقه علمی و انقلابی فرهادی، خاطرنشان کرد: دکتر فرهادی دارای سوابق علمی، تجربی و مدیریتی است، اولین سمت وی بعد از انقلاب ریاست دانشگاه تهران و پس از آن وزیر فرهنگ و آموزش عالی شد که در آن دوره وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان یک وزارتخانه بودند و فرهادی هر دو وزارتخانه را آن هم در زمان ابتدای پیروزی انقلاب به خوبی مدیریت کرد.

خباز افزود: زمانی که فرهادی ریاست دانشگاه تهران و وزارت آموزش عالی را برعهده داشت، منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و گروه‌های تجزیه‌طلب در دانشگاه‌ها دفتر داشتند و تشنج ایجاد می‌کردند، با این حال فرهادی توانست فضای دانشگاه‌ها را اداره کند.

فرهادی در زمان وزارتش تعامل خوبی با مجالس قبلی داشت

این نماینده ادوار مجلس، ادامه داد: دکتر فرهادی در دولت آقای خاتمی نیز تصدی وزارت بهداشت و درمان را برعهده گرفت و در آن دوره تعامل بسیار خوبی با مجلس داشت و موردی نداشتیم که ایشان با مجلس دچار درگیری و چالش شود.

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما مخالفین پنجمین وزیر پیشنهادی علوم در روز رأی اعتماد فیلم یا نامه‌ای علیه فرهادی منتشر خواهند کرد، اظهار کرد: این موضوع بعید به نظر می‌رسد زیرا فرهادی شخصیت وزیر و متینی است و جو عمومی مجلس به نفع ایشان است؛ به‌گونه‌ای که حتی در طول این چند روز یک نفر هم به ما مراجعه نکرده است که بگوید به فرهادی رأی نمی‌دهیم. در صورتی که در مورد وزرای پیشنهادی قبلی بعد از آنکه گزینه وزارت معرفی می‌شد نمایندگان به دفتر دولت مراجعه می‌کردند و خواستار تغییر وزیر پیشنهادی بودند که در مورد قبلی نیز حتی نامه معرفی را که هشت صبح به هیئت رئیسه تقدیم شده بود نگه داشتند و ظهر آن را خواندند تا در این زمان رایزنی کنند بلکه آقای روحانی نظر خود را عوض کند و فردی دیگر به به مجلس معرفی کند.

معاون تقنینی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهوری، خاطرنشان کرد: پیش بینی بنده از فضای مجلس این است که دکتر فرهادی حدود ۲۰۰ رأی مثبت خواهد آورد و به این داستان‌های پیش آمده پایان می‌دهد.

از ابتدا نظرمان روی فرهادی بود

خباز در پاسخ به این سؤال که پس از معرفی فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم بلافاصله برنامه‌های وی برای تصدی این وزارتخانه در خبرگزاری‌ها منتشر شد، آیا از قبل درخصوص وزارت علوم با فرهادی صحبت شده بود، اظهار کرد: دکتر فرهادی از اولین کاندیداهای تصدی وزارت علوم بود و واقعیت این است که از ابتدا بنده نیز با توجه به اینکه با جوّ مجلس آشنایی داشتم و در چهار دوره نمایندگی مجلس با ایشان کار کرده بودم، فرهادی را به عنوان وزیر علوم به دولت پیشنهاد دادم و اطمینان داشتم که می‌تواند سکاندار این کشتی طوفان‌زده باشد. لذا دکتر فرهادی از قبل برنامه‌های خود را آماده کرده بود و حتی وزرای پیشنهادی قبلی نیز در ارائه برنامه‌های خود به مجلس با آقای فرهادی مشورت کرده بودند.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.