از اجرای کنسرت در ایران شگفت زده شدم

۲۶ام بهمن ،

رالف فان رات پیانیست و موزیکولوژیست هلندی

رالف فان رات پیانیست و موزیکولوژیست هلندی روز سه شنبه ۲۴ بهمن با رسیتال پیانوی خود در تالار حافظ شیراز به روی صحنه رفت و موفق شد با اجرایی مثال زدنی تحسین هنرمندان موسیقی و حاضران در سالن را بَر انگیزد.

به گزارش هنرآنلاین، رالف فان رات نوازنده پیانو هلندی که از استقبال بی نظیر مردم شیراز و مردم تهران شگفت زده شده است دربارهٔ این اجرا به ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: “آنها مردم شاد و مهربانی بودند که با دید باز به موسیقی من گوش می کردند.”

فان رات که ده‌ها جایزه‌ی ملی و بین‌المللی در حوزه‌ی نوازندگی پیانو به‌ دست آورده سعی دارد با اجرای ترکیبی از قطعات کلاسیک و مدرن از موسیقی سراسر جهان به رسیتال پیانوی خودش تنوع ببخشد. او قصد دارد با اجرای آثاری از اسپانیا، فرانسه، اندونزی و ایران به نمایش فرهنگ های مختلف بپردازد. این پیانیست هلندی قطعاتی از کلود دبوسی، جوپ فرانسیس، چارلز کوچلینی وعلیرضا مشایخی را روی سن اجرا خواهد کرد.

او سبب انتخاب این اثر از علیرضا مشایخی که مورد استقبال فراوان بینندگان قرار گرفت را ملهم بودن این قطعه از فرهنگ و موسیقی اصیل ایرانی می داند و این نوید را می دهد که با اضافه شدن یک پیانیست مهمان، قطعه دیگری از مشایخی با اجرای دو پیانو را به روی صحنه خواهد برد. قطعه ای که از نظر خود او مدرن تر از تک نوازی پیانوی مشایخی است.

این موزیکولوژیست هلندی که تجربه اجرا در کنار ارکسترهای بزرگی چون ارکستر فیلارمونیک روتردام، ارکستر لندن سیمفونیتا، ارکستر سمفونیک آرهوس و ارکستر فیلارمونیک دورتموند را دارد، جشنواره فجر را به سبب گرد هم آوردن سبک های مختلف موسیقی مثل سنتی، پاپ، جاز و موسیقی نواحی مختلف ایران ،جذاب و متمایز می خواند و امیدوار است که بتواند در مدت کوتاه اقامت خود در ایران در دیگر اجراها نیز حضور پیدا کند.

آنچه که فان رات را بیش از همه تحت تاثیر قرار داده است تفاوت چشمگیر آن چه که از ایران دررسانه های غربی به تصویر کشیده می گردد با تجربه شخصی او از حضور در ایران است. او تصریح کرد: ” به جرات می توانم بگویم که بر خلاف آنچه تصور می کردم مردم ایران مهمان نواز ترین مردمی می باشند که تا به حال دیده ام. من امیدوارم که بتوانم اجراهای دیگری نیز در ایران داشته باشم و حتما به دیگر دوستان و هنرمندان هموطنم سفر به ایران را پیشنهاد خواهم کرد.”

رالف فان رات «رسیتال پیانوی» خود را ۲۶ بهمن در ساعت ۲۱ و روز ۲۷ بهمن از ساعت ۳۰/۱۸ در تالار رودکی تهران در بخش بین الملل بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به روی صحنه خواهد برد.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.