از ادعای آمریکا تا تکذیب عراق درباره ارسال سلاح از ایران به سوریه

ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس گزارش داد که خزانه‌داری آمریکایی مدعی شده است هواپیماهای تحت اداره شرکت‌های ایران ایر، ماهان ایر و یاس ایر به بهانه کمک‌های بشردوستانه به سوریه سلاح و نیرو اعزام می‌کنند. این شرکت‌ها قبلا هم تحت تحریم آمریکا بودند و آمریکایی‌ها قادربه تبادلات با آنها نبودند، اما وزارت خزانه‌داری این بار برای تحت فشار گذاشتن عراق در روابط با ایران فهرست هواپیماهای این شرکت به صورت فردی را منتشر کرده است.

واشنگتن مدعی است ایران از طریق عراق برای دولت سوریه سلاح و نیرو ارسال می‌کند. جان‌کری سناتور دموکرات آمریکایی با طرح این اتهامات تهدید کرده است که در صورت تداوم چنین اقداماتی در خصوص کمک آمریکا به عراق تجدید نظر خواهد شد. ویکتوریا نرلاند، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا نیز گفت: ما از مرتبط کردن کمک آمریکا به عراق با مسائله پروازهای ایران حمایت نمی‌کنیم دقیقا به این علت که بخشی از کمک ما در جهت کمک امنیتی از جمله کمک به عراق برای ایجاد ظرفیت دفاع از حریم هوایی خود است.

دولت عراق پیش از این از دولت آمریکا خواسته بود که مدارک خود را علیه ایران در اختیار بغداد قرار دهد اما واشنگتن تاکنون هیچگونه مدرکی در این باره ارائه نکرده است.

همچنین به گزارش آنتی‌وار؛ علی الدباغ، سخنگوی دولت عراق ضمن تکذیب اتهامات آمریکا گفت که عراق هرگز اجازه نمی‌دهد کشورش به یک مسیر انتقال تسلیحات تبدیل شود و از آمریکا می‌خواهد مدارکی را برای اثبات ادعایش ارائه کند.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.