از اعلام کاندیداتوری “باهنر” در انتخابات تا توصیه وی به شیخ میانه‌رو و سرانجام، ریاستش در جبهه پیروان

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

باهنر: “حماسه سیاسی” مدنظر “مقام معظم رهبری” محقق شد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین نسبت به وقوع شعار سال ابراز امیدواری می‌کند با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در مورد حماسه سیاسی برخی این نگرانی را داشتند که آیا این انتظار مقام معظم رهبری اتفاق می‌افتد و یا خیر. چرا که فشارهای زیادی وجود داشت تا اتفاق نیفتد اما به لطف خدا حماسه سیاسی خلق شد.

تحلیل باهنر از انتخاب دکتر روحانی؛ دولت روحانی دولت ژنرال‌هاست/عدم تفاهم علت اصلی در شکست اصولگرایی بود

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین دولت یازدهم را ژنرالی می‌داند؛ وی عقیده دارد، که انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور قابل پیش‌بینی نبود اما امروز که این اتفاق افتاده باید در این راستا تحلیل شود که مردم از تندروها خسته شده‌اند و به اعتدال رأی دادند، البته برخی نامزدهای هشت گانه که صلاحیتشان تأیید شد شعار اعتدال می‌دادند اما بعضی از این داوطلبان به دلیل مشی و رفتار گذشته و تقسیم‌بندی اردوگاهی، شعارهایشان مورد توجه قرار نگرفت.

باهنر عملکرد اصولگرایان را قرارگیری در یک لاک دفاعی تعبیر کرده و باور دارد که یکی از دلایل شکست اصولگرایان عدم تفاهم بود؛ اما تمام کسانی که اسم اصولگرایی را یدک می‌کشیدند اختلاف مواضع شدیدی با یکدیگر داشتند.

مراسم افطاری جامعه اسلامی مهندسین
مراسمی که قرار بود شیخ میانه‌رو(ناطق‌نوری) را در خود پذیرا باشد

انتظارها برای حضور علی اکبر ناطق نوری که قرار بود بعد از مدت‌ها سخنران یک مراسم شود هم ناکام ماند؛ وقتی حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور و وزیر اسبق کشور در دولت نهم مورد استقبال “محمدرضا باهنر” قرار گرفت و پورمحمدی به خبرنگاران گفت که در این مراسم سخنرانی دارد، مشخص شد که ناطق نوری باز هم سکوت را به حضور در مجامع سیاسی ترجیح می‌دهد.

باهنر که سخنانش همیشه طنزی ریز دارد در ادامه به حاضران گفت که به ناطق‌نوری بعد از مدت‌ها یخ بندان پیشنهاد حضور در این جلسه را داده و او قبول کرد، اما ظهر پنجشنبه اطلاع داده که به‌ علت «کار غیر مترقبه و مسافرت» نمی‌تواند حضور پیدا کند.

او این را هم گفت که امیدوار است «ناطق نوری کماکان در ریکاوری نماند، و این عدم حضور را جبران کند، چون دوران ریکاوری تمام شده و همه باید برای کار به میدان بیایند.»

باهنر جانشین مرحوم عسگراولادی شد

پس از بزرگداشت چهلمین روز درگذشت دبیرکل فقید جبهه پیروان خط امام و رهبری، به رسم اساسنامه هیئت‌رئیسه جبهه برای تعیین دبیرکل اقدام می‌کند، تعیین جانشین برای حبیب امام و رهبری سخت است و باهنر در این زمینه اعتقاد دارد که دبیرکلی مرحوم عسگراولادی نمادین باقی بماند؛ اما اعضای شورای مرکزی طیق مرامنامه جبهه بایستی رئیس جبهه را از دبیرکل‌های عضو جبهه تعیین کند، بنابراین پس از آئیین بزرگداشت دبیرکل پیشین اعضای شورای مرکزی به اتفاق آرا دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین یعنی “محمدرضا باهنر” را به عنوان رئیس جدید جبهه پیروان خط امام و رهبری تعیین می‌کند.

استارت تشکیل “حزب فراگیر” از سوی باهنر ایده‌ای که هنوز به سرانجامی مشخص نرسیده

اصولگرایان به فکر تشکیل حزب افتاده‌اند، حزبی از نوع فراگیر و به لیدری ناطق‌نوری ایده‌ای که از سوی باهنر در یک نشست خبری عنوان شد؛ دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین پیرامون این ایده می‌گوید: از زمانی که بحث تشکیل حزب فراگیر مطرح شد با اشخاص مختلفی همچون ناطق نوری و دکتر حسن روحانی رایزنی‌های داشته‌ام.

پیش از آن “محسن کوهکن” نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری از «کلیدخوردن تشکیل حزب فراگیر اصولگرایی با محوریت باهنر و لیدری ناطق‌نوری» خبرداده بود؛ تلاش باهنر برای تشکیل حزب فراگیر اصولگرا در حالی مطرح شده است که پیش از این در جریان رقیب اصولگرایان یعنی جریان اصلاحات محمدرضا عارف در جهت تشکیل حزب با همین عنوان (فراگیر) گام برداشته است.

طرحی که باهنر به آن اعتقاد راسخ دارد در جلسه‌ احزاب با وزیر کشور پیرامون بررسی مطالبات احزاب بیان شد؛ اما تاکنون به سرانجام مشخصی نرسیده است.

“محمدرضا باهنر” درباره تشکیل حزب فراگیر در جریان اصولگرایی٬ عقیده دارد اگر اصولگرایان به دنبال تشکیل حزب فراگیر هستند باید با یکدیگر اجماع داشته باشند و اگر اینگونه نشود با تشتت نظر در این باره، تشکیل حزب فراگیر امکان‌پذیر نیست.

دیدار دبیرکل “جامعه اسلامی مهندسین” با وزیر کشور

در اولین نشست هم‌اندیشی احزاب و تشکل‌های سیاسی که با حضور بیش از ۶۰ حزب وزارت کشور برگزار شد، نمایندگان بیش از ۳۵ حزب به بیان دیدگاه‌های خود درباره فعالیت حزبی، یارانه احزاب، احیای خانه احزاب و اصلاح قانون احزاب پرداختند، در این دیدار “محمدرضا باهنر” به عنوان دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین حضور داشت؛ باهنر در گفته‌هایش از تشکیل حزب شناسنامه‌دار و دغدغه مالی احزاب در کشور سخن گفت، مسئله‌ای که دست احزاب را به ناحق ناچارا به سوی خزانه دولت می‌کشاند، و بایستی برای آن فکری اساسی شود.

 هشدار باهنر نسبت به خطر تغییر جریان در مجلس آینده

باهنر معتقد است: خطر تغییر جریان در مجلس آینده وجود دارد و یخ‌های اصلاح طلبان با آمدن دولت جدید، در حال آب شدن است و برخی فتنه‌گران می‌خواهند فتنه جدیدی را به وجود آورند به همین دلیل هیچگاه نباید فتنه ۸۸ و ۹ دی را فراموش کرد.

کنگره جامعه اسلامی مهندسین تیرماه ۹۳

مجمع عمومی جام هر دو سال یک بار مصادف با سالروز شهادت شهید بهشتی برگزار می‌شود؛ تیرماه ۹۳ موعد برگزاری مجمع عمومی و کنگره جام است.

گزارش: سعیده حسن خانی

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.