از ایده‌های نوآورانه‌ برای تحقق مطالبات رهبری استقبال می‌کنیم

  آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به مطالبات مقام‌معظم رهبری از حوزه‌های علمیه گفت:‌ حوزه‌های علمیه از تمامی ایده‌ها و نوآوری‌ها در راستای محقق کردن مطالبات رهبری استقبال می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ مدیر حوزه‌های علمیه: در نشست شورای معاونین حوزه علمیه استان قم اظهار داشت:‌ کارها در حوزه علیمه قم، باید با انگیزه و دغدغه جدی دنبال شود.
وی با بیان این‌که قم دارای شرایط خاص و حساس بوده و قابل مقایسه با دیگر حوزه‌ها نیست، گفت: هدف همه ما باید جلب رضایت خداوند و  حضرت ولی عصر‌(عج) باشد، دیگران نیز به خروجی‌های حوزه نگاه می‌کنند، از این رو، هرچه به بعد علمی و تربیتی طلاب توجه بیشتری داشته باشید، آنان می‌توانند در آینده به عنوان مرجع تقلید، پژوهشگر، استاد و… به مکتب اهل‌بیت‌(ع) خدمت کنند.
عضو شورای عالی حوزه با اشاره به آمادگی ورودی‌های سیکلی از نظر تربیتی، اظهار داشت:‌ البته ورودی‌های جدید سیکلی نیاز شدیدی به آموزش و تربیت دارند که کار دشواری را پیش روی مسئولان قرار داده است؛ در کنار آنها، ورودی‌های دیپلم و لیسانس نیز که شخصیتشان شکل گرفته است، تغییر دادن آن مبنا و روش کار دشواری می‌باشد.

لزوم توجه مدارس به تربیت طلاب
وی با بیان این که مدیران مدارس باید در فضایی قرار گیرند که دغدغه علمی و تربیتی طلاب را داشته باشند، افزود: مدیران باید بدانند مسئولیتشان تنها حضور و غیاب نیست، این که بخواهند مشغله خود را با کارهای بیرون از مدرسه زیاد کنند، نمی‌توانند به تربیت طلبه رسیدگی کنند.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری افزود: موفقیت ما در این است که بعد از چند سال، طلابی تربیت شوندکه مایه آبروی حوزه باشند. باید با حساس بودن به امور طلاب؛ البته حساسیتی که طلبه احساس نکند امنیتش از بین رفته  است؛ زمینه‌ به وجود آمدن بداخلاقی را از بین ببریم.
مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ای درست و جامع در این عرصه،‌ جلوی بطالت وقت طلاب گرفته شود.
تاکید بر تقویت حوزه علمیه قموی به جایگاه مدیریت حوزه علمیه قم و انتظارات مقام معظم رهبری،‌ مراجع عظام و فضلای حوزه از آن اشاره کرد و گفت:‌ حوزه قم باید تقویت شود،‌در غیر این صورت، اگر مشکلی در آن به وجود آید، این مشکل به دیگر بخش‌های حوزه نیز نفوذ می‌کند.
عضو شورای عای حوزه‌های علمیه به مسائل مالی حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: انجمن خیرین حوزه‌های علمیه تشکیل شده و برای کمک به ساخت و سازها و تعمیر مدارس علمیه اعلام آمادگی کرده‌اند؛ اگر بتوانیم چنین هزینه‌هایی را از جاهای دیگر تأمین کنیم، می‌توان بودجه‌های متعارف را صرف امور طلاب نمود.
وی با اشاره به ساماندهی برنامه‌های آموزشی حوزه علمیه قم، گفت. ساماندهی دورس حوزه برای من آرزویی بود که در حال تحقق است، این که طلاب بخشی از کتاب را خوانده و بخش دیگری را مطالعه هم نکنند، آسیبی در حوزه می‌باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه درباره کتاب‌های درسی حوزه خاطرنشان کرد: تا زمانی که کتاب‌های موجود حوزه، این کتاب‌هاست، باید به صورت مرتب و منظم تدریس شود.
عضو شورای عالی حوزه با اشاره به جایگاه اخلاق در حوزه، تاکید کرد: هرچه در این عرصه سرمایه‌گذاری و حمایت شود، جا دارد؛ اگر طلبه کم سواد باشد، بهتر از این است که از نظر اخلاقی ضعیف باشد.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری به مطالبات مقام‌معظم رهبری از حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت:‌ حوزه‌های علمیه از تمامی ایده‌ها و نوآوری‌های مسئولان در راستای محقق کردن مطالبات رهبری استقبال می‌کند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.