از تغییر موضع نتانیاهو تا تاکید کلینتون بر حق هسته​ای ایران

به گزارش خبرآنلاین، بنیامین نتانیاهو و هیلاری کلینتون، همزمان بر این موضوع تاکید کرده​اند. کما اینکه روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: نتانیاهو برای نخستین بار از راه حل دیپلماتیک درباره موضوع هسته ای ایران صحبت کرد. وزیر امور خارجه آمریکا نیز پس از دیدار با وزیر امور خارجه اندونزی بر حق ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید کرد.

به گزارش مهر، روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی با اشاره به تغییر آشکار ایجاد شده در مواضع نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: نتانیاهو خطاب به دولت آمریکا خواستار تعیین خط قرمزها برای ایران در موضوع هسته ای شده بود.

مقامات اسرائیلی معتقدند که نتانیاهو در پی فشارهای اخیر از ادامه مواضعش درباره حمله به ایران دست برداشته و در جهت آرام کردن وضعیت تلاش می کند.

بر اساس گزارش وب سایت وزارت امور خارجه آمریکا، ایسنا به نقل از هیلاری کلینتون در کنفرانسی خبری در جاکارتا نوشت که او بدون توجه به تاکید مستمر ایران مبنی بر دنبال کردن برنامه هسته‌ای با اهداف منحصرا صلح‌آمیز اظهار کرد: ما این موضع مشترک را داریم که ایران حق استفاده از انرژی هسته‌ای صلح آمیز را دارد اما باید به تعهدات بین‌المللی‌اش عمل کند و نمی‌تواند اجازه دستیابی به سلاح هسته‌یی را داشته باشد.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.