از تلاش جریان‌های سیاسی برای تصدی ریاست دانشگاه تربیت مدرس تا برخوردهای سیاسی با انتخاب رئیس دانشگاه‌ها

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

مهمترین عناوین خبری دانشگاه در هفته‌ای که گذشت

مهمترین عناوین خبری حوزه دانشگاه در هفته‌ای که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، دانشگاه در هفته‌ای که گذشت رویدادها و جریان‌های گوناگونی را پشت سر گذاشت که مهمترین عناوین خبری این رویدادها در گزارش زیر آمده ست:

نامه سرگشاده/بی‌تفاوتی رئیس دانشگاه آزاد شهر قدس اقدام انقلابی دانشجویان را درپی دارد

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهر قدس اعلام کرد: در صورت ادامه بی‌تفاوتی رئیس دانشگاه آزاد شهر قدس مطالبات خود را از سایر مبادی قانونی و در صورت لزوم طبق بند (م) وصیت‌نامه حضرت امام خمینی(ره) از طریق اقدام انقلابی پیگیری می‌کنیم.

رحمانی: باید بر روی پیشینه‌های علوم انسانی کشورمان سرمایه‌گذاری کنیم

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر با تاکید بر اینکه استفاده از علوم انسانی در کشور جای کار زیادی دارد، گفت: در زمینه علوم انسانی پیشینه روشنی داریم که اگر بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.

دیانی خطاب به علی جنتی: معضلات فرهنگی امروز ثمرات دولت‌های سازندگی و اصلاحات است

دبیر فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای به علی جنتی گفت: کیست که نداند بسیاری از معضلات فرهنگی که امروز مطالبه‌گرش شده‌اید؛ ثمرات الگو قرار دادن نوکیسه‌گان در دولت سازندگی و تساهل و تسامح با بی بند وبار‌ها در دولت اصلاحات است.

آیت الله علم الهدی: رشد سیاسی که دانشگاهیان ما دارند در هیچ جای دنیا وجود ندارد

«علم الهدی» با بیان این که در گذشته برخی استادان وابسته و طرفدار غرب، مستقیم حرفشان را بیان می کردند،گفت:اکنون مشکل این است که این افراد به صورت مستقیم برای تلقین اندیشه های خود ورود پیدا نمی کنند.

منشاء حقوق در دنیا معاهدات بین المللی است

همایش نیمه پنهان ماه در بندرعباس با محوریت یادواره شهید احمدی روشن به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با حضوردانشجویان دانشگاههای مختلف برگزار شد.

بنگاه‌های صهیونیستی عاملان اصلی جنگ جمعیتی

مقوله کنترل جمعیت به ویژه در سطح کشورهای جهان سوم، از جمله مقولاتی است که طی چندین دهه اخیر یکی از سرفصل‌های اصلی را در سیاستگذاری‌های کلان کشورها به خود اختصاص داده است، با وجود اثرات مثبتی که برای این اقدام برمی‌شمارند، اما با آگاهی از دست‌های پشت پرده این سیاست دیرینه، تمام خوشبینی‌ها به کنار می‌روند.

کوثری: ابعاد نظامی روی میز مذاکره نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که رژیم صهیونیستی در سال های گذشته دارای ۲۵۰ کلاهک اتمی هسته ای است گفت: رژیم صهیونیستی همواره به دنبال ایجاد جنگ روانی است و جرات حمله به ایران را ندارد.

آغاز همایش دلاوری با حضور خانواده‌های شهدا

همایش دلاوری به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با حضور جمع کثیری از خانواده‌های شهدا در سالن بصیرت سازمان بسیج دانشجویی آغاز شد.

میرزاده: کسانی که خود را حق مطلق می‌دانند بگذارند ما کارمان را انجام دهیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از کسانی که خود را حق مطلق می‌دانند خواهشمندم بگذارند ما هم در راستای خدمت به مردم و ملت کارمان را انجام دهیم و با حاشیه‌پردازی‌شان خللی در ارائه خدمات ما ایجاد نکنند.

تلاش جریان‌های سیاسی برای تصدی ریاست دانشگاه تربیت مدرس

امروز پایان مهلت نظرسنجی الکترونیکی در دانشگاه تربیت مدرس است که طی آن ۷۰۰ عضو هیئت علمی کاندیدای خود را برای تصدی پست ریاست این دانشگاه اعلام کرده‌اند.

داداش‌پور: با موضوع انتخاب رئیس دانشگاه‌ها برخورد سیاسی شده است

قائم مقام کانون دانشگاهیان ایران اسلامی: نکته قابل تامل این است که با موضوع انتخاب رئیس دانشگاه‌ها برخورد سیاسی شده و افرادی که با جهت گیری‌های وزیر علوم تطابق دارند، به پست رییس دانشگاه منصوب شوند.

رحیمی: نباید نگاه سیاسی را وارد انتخاب ریاست دانشگاه کرد

عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اینکه نباید برای انتخاب ریاست دانشگاه، نگاهی سیاسی را وارد آن کنیم، گفت: زمانی که وزارت علوم طرحی را در راستای سیاست‌های مصلحتی می‌گیرد، دیگر نباید اموری را به دانشگاه‌ها دیکته کند و اگر اینگونه باشد اجرای این طرح می‌تواند مفید باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.