از توقف مصوبه ۷۴ هزار میلیاردی دولت تا ارسال پرونده ۴۰ میلیون یورویی به دادگاه

اردیبهشت ۱۴۰۳

رسیدگی به متهمان بانک صادرات در دادگاه انقلاب ،بازداشت یکی از وکلا در پرونده ۳ هزار میلیاردی، صدور دستور موقت برای توقف مصوبه ۷۴هزارمیلیاردی دولت، بررسی آخرین جزییات پرونده‌ دیپلمات ایرانی بازداشت شده، بررسی ماجرای تخلف ۴۵۰ میلیون یورویی تالارهای کیش،از مهمترین از مهمترین خبرها قضایی در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی‌قضایی باشگاه خبرنگاران، در هفته‌ای که گذشت، سوژه‌های متفاوت و در عین حال مهم و جالبی در باب موضوعات تازه و روز قضایی، توسط خبرنگاران این حوزه با مسئولین و حقوقدانان مربوطه بحث و بررسی قرار گرفت، آنچه می‌خوانید مطالب متفاوت و مهمی است که در این هفته حاصل تلاش این عزیزان بوده است.


**پرونده بانک صادرات یکی از پرونده‌هایی بود که در خلال رسیدگی به پرونده فساد سه‌هزار میلیاردی مورد بررسی قرار گرفت و هنوز حکمی برای این پرونده صادر نشده است.

رسیدگی به متهمان بانک صادرات در دادگاه انقلاب ادامه دارد

قاضی پرونده فساد ۳هزار میلیاردی در رابطه با آخرین وضعیت ۴۶ متهم بانک صادرات گفت: پرونده بانک صادرات همچنان در دادگاه انقلاب در حال رسیدگی است.

**اقدام به قطع پخش برنامه‌های ایران از سوی شرکت یوتل ست در هفته‌ای که گذشت واکنش‌هایی را از سمت مقامات و حقوقدانان در پی داشت و باشگاه خبرنگاران طی یادداشتی به این مهم پرداخت.

قطع برنامه‌های برون‌مرزی ایران، نقطه اوج اثبات دروغ آزادی اطلاعات غربی

قطع برنامه‌های برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از ماهواره‌ها اقدامی معارض با الزامات ناشی از اسناد بین‌المللی است که این اقدام در تعارض محض با اصل شناخته شده آزادی اطلاعات آنهم از سوی مدعیان دروغین آزادی بیان قرار دارد.

**پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی پرونده‌ای بود که در اواسط مرداد سال ۹۰ پرده از آن برداشته و راز آن افشا شد و در این بررسی حق‌الوکاله ده میلیاردی یکی از وکلای این پرونده کشف شد که قاضی سراج سبب کشف و بازداشت فرد مورد نظر را شرح داد.

بازداشت یکی از وکلا در پرونده ۳ هزار میلیاردی به خاطر حق الوکاله ۱۰ میلیاردی نبوده است

قاضی پرونده فساد بزرگ مالی گفت: بازداشت یکی از وکلا در پرونده ۳ هزار میلیاردی به خاطر حق‌الوکاله ۱۰ میلیاردی نبوه شفافیت موضوع اموال و دارائی های مسئولان نظام شود، بردارند.

**حجت‌الاسلام والمسلمین “سیدابراهیم رئسی” دوشنبه هفته جاری(۹۲/۴/۱۷) با حضور در مراسم تقدیر از قضات نمونه شورای حل اختلاف با بیان اینکه این نهاد کم هزینه‌ترین نهاد است اما کارآمدی بسیار بالایی دارد، به ایراد سخن پرداخت.


تلاش شورای حل اختلاف در حل مشکلات قضایی/ ۴ میلیون پرونده در این شوراها در دست بررسی است

معاون اول رئیس قوه قضاییه گفت: نقش قضات در شورای حل اختلاف بسیار مهم است و همکاری همکاران قضایی نیز با شورای حل اختلاف بسیار حائز اهمیت است.

**سه‌شنبه هفته قبل دادستان استان تهران در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دادسرای امور رایانه‌ای حضور یافت و به سوالات خبرنگاران مبنی بر آخرین جزئیات پرونده دیپلمات ایرانی بازدشت شده و سلطان پتروشیمی و… پاسخ داد.

آخرین جزییات پرونده‌ دیپلمات ایرانی بازداشت شده، مهدی و فائزه هاشمی، “س.م” و سلطان پتروشیمی

دادستان عمومی و انقلاب تهران روند رسیدگی به پرونده‌های شکایت سازمان بازرسی از تالارهای کیش، مهدی و هاشمی، “س.م”، سلطان پتروشیمی و …را تشریح کرد.

**احمد توکلی با شکایت از اعضای مجمع عمومی بانک مرکزی متشکل از محمود احمدی‌نژاد، شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد، مهدی غضنفری وزیر صنعت، رستم قاسمی وزیر نفت و بهروز مرادی معاون برنامه‌ریزی راهبردی رئیس جمهوری، خواستار ابطال مصوبه ۱۳ خردادماه دولت شده بود که دیوان این مصوبه را متوقف کرد.


دستور موقت برای توقف مصوبه ۷۴هزارمیلیاردی دولت صادر شده است

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: شکایتی مبنی بر خلاف قانون بودن مصوبه ۷۴ هزار مییلیاردی دولت به دیوان ارجاع شده که فعلا دستور موقت برای توقف آن صادر شده است.

** چندی پیش وزارت امور خارجه امارات اقدام به اخراج بی‌دلیل ایرانیان مقیم این کشور کرد که با واکنش مقامات ایرانی روبه‌رو شد.

اقدام امارات غیر قانونی و نقض حقوق بین‌المللی است

یک حقوقدان گفت: بر اساس حقوق بین‌الملل اقدام امارات مبنی بر اخراج اتباع ایرانی مقیم این کشور غیرقانونی است.

**”حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی” رئیس سازمان بازرسی کل کشور، خرداد ماه سال ۹۰ از “پرونده  ۴۵۰ میلیون یورویی تالارهای کیش” خبر داد و همین مساله سبب واکنش دولت شد و به‌همین منظور سازمان بازرسی کل کشور این پرونده را به دادگاه ارسال کرد.

ماجرای تخلف ۴۵۰ میلیون یورویی تالارهای کیش به کجا رسید؟

سازمان بازرسی با رعایت قوانین و با لحاظ مصالح عالی کشور موضوعات را از طرق قانونی پیگیری کرده و پیوسته تلاش می‌کند وارد منازعات آزاردهنده و ماجراجویی‌های مخرب نشود، اما نسبت به منافع مردم و حیثیت نظام و دفاع از قانون و مبارزه با فساد جدی بوده و از وظایف قانونی و شرعی خویش کوتاهی نخواهد کرد.

**فائزه هاشمی سال قبل از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به شش ماه حبس محکوم شد اما فائزه هاشمی طی دوران سپری کردن حبس خود در اوین به اتهام دیگری محکوم شد که قرار است طی مردادماه سال جاری به اتهام وی رسیدگی شود.

فائزه هاشمی به دادگاه می‌رود

وکیل فائزه هاشمی گفت: تاریخ رسیدگی به پرونده موکلم ابلاغ شده که این دادگاه طی ۱۶ مرداد ماه سال جاری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.