از جشنواره‌ی فیلم کوتاه تهران چه خبر

شش برگزیده در بخش فیلم مستقیماً به سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه می‌یابند.

به گزارش خبرگزاری هنر ایران ، بخشهای مسابقه و جوایز چهل و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان که با نام «بام ایران» در چهارمحال و بختیاری توسط این انجمن و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان استان مذکور برگزار می‌شود، اعلام شد.

این جشنواره در سه زیر مجموعه فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار خواهد شد که در بخش فیلم علاوه بردیپلم افتخار و تندیس جشنواره مبلغ یکصدوپانزده میلیون ریال جایزه نقدی به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

همچنین در بخش فیلمنامه علاوه بر تندیس و دیپلم افتخار در دو بخش آزاد و اقتباس از متون کهن و معاصر در مجموع نوزده میلیون ریال جایزه نقدی و در بخش مسابقه عکس نیز مبلغ یازده میلیون ریال جایزه اهدا می‌شود.

برترین آثار در بخش فیلم علاوه بر برخورداری از جوایز نقدی حمایت از اثر بعدی را نیز کسب می‌نمایند.

روابط عمومی انجمن اعلام کرد ۱۵ آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، گیلان، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، خوزستان، لرستان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری تا ۲۳ اردیبهشت ماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی انجمن به نشانی www.iycs.ir می‌توانند جهت ثبت نام اقدام کنند.

تندیس وجایزه نقدی به بهترین فیلم آسیا اهدا می‌شود

در بخش مسابقه بین الملل سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، بخش مسابقه آسیا به منظور تقویت روابط فرهنگی میان کشورهای قاره آسیا در حوزه فیلم کوتاه در نظر گرقته شده است.

کشورهای هند، کره جنوبی ، چین، هنگ کونگ، تایوان، تایلند، ژاپن، سنگاپور، لبنان، مالزی، اندونزی، امارات متحده عربی، عراق، اردن، قطر، سوریه، ارمنستان و بحرین ۱۸ کشور آسیایی بودند که در سال ۹۱ با ۳۲۱ فیلم، آثارشان را برای شرکت درجشنواره ارسال کرده بودند و در سال ۱۳۹۰ تعداد آثار در این بخش ۲۳۶ اثر بوده وهند همانند سال قبل بیشترین تعداد اثر یعنی ۱۰۰ فیلم برای این بخش در دوره بیست و نهم جشنواره ارسال کرد که در مقایسه با سال ۹۰ که ۵۴ فیلم بوده تقریبا ۴۸% افزایش داشت و سپس کره جنوبی با ۵۱ اثر که در سال ۹۱ این کشور نیز ۴۱ فیلم برای جشنواره ارسال کرد، در رده دوم قرار گرفت.

 به بهترین فیلم با این موضوع تندیس جشنواره وجایزه نقدی از سوی هیات داوران اهدا خواهد شد.

ستاد خبری جشنواره اعلام کرد، لوح تقدیر بخش مسابقه‌ی “آسیا ” در سال ۹۱ اهدا شده بود به فیلم “داستان بندر” ساخته یوایچی ایتو از کشور ژاپن و جایزه بهترین فیلم در بخش مسابقه‌ی “آسیا “اهدا شد به فیلم “دخیل” ساخته محمد علی هاشم پور از کشور ایران.

سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از ۲۲ الی ۲۸ مهر ماه در تهران توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.