از حضور ایدرو در تجارت نفت استقبال می کنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ‘غلامرضا شافعی’ روز دوشنبه در مراسم نکوداشت چهل و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) گفت که از پیشنهاد وزیر صنعت، معدن و تجارت برای حضور سازمان های توسعه ای و بخش خصوصی در فروش نفت استقبال می کنیم.

وی تصریح کرد: در صورتی که موانع قانونی برای فعالیت این سازمان در فروش نفت وجود نداشته باشد، می توانیم در این حوزه سرمایه گذاری، فعالیت و به فکر ایجاد بنگاه های عظیم نفتی باشیم.

شافعی عنوان داشت: طبق قانون دولت اجازه دارد تا ۲۰ درصد از سهام صنایع بزرگ مانند خودروسازی ها را در اختیار داشته باشد، اما معتقدیم دولت باید در ۲۰ درصد از بازار خودرو نقش داشته باشد.

وی تاکید کرد: دولت از این طریق می تواند نقش بیشتری برای تنظیم بازار و حل مسائل آن بر عهده گیرد و از دخالت مستقیم در تولید نیز بپرهیزد.

شافعی با اشاره به ضرورت حمایت از فناوری های نوین اظهار داشت: بدنبال آن هستیم که این نوع فناوری ها را به تولید وصل کنیم تا از تجاری سازی این محصولات اطمینان حاصل شود.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح اساسنامه ایدرو مطابق با نیازهای این سازمان و اساسنامه اولیه آن اظهار داشت: اساسنامه اولیه ایدرو جز بهترین قوانین توسعه ای کشور محسوب می شود که در ۱۲ سال گذشته بارها مورد آسیب واقع شده و خللی به آن وارد شده است.

شافعی همچنین به ضرورت بازنگری در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و نحوه اعلام لیست سازمان های قابل واگذاری تاکید کرد.

اقتصام**۳۹۱۷**۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۲۵۰۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.