از خرچنگ بنفش تا ته‌بندی شبانگاهی/ گزارش تصویری

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/2-2-1391/IMAGE634706560842834605.jpg خرچنگ بنفش: هیچ کس واقعا نمی‌داند چرا این خرچنگ تازه کشف شده، که به دلیل سکونت داشتن در جزیره فیلیپین پالاوان نام علمی Insulamon Palawanense برای آن انتخاب شده است، چنین رنگ بنفش روشنی دارد. تنها چیزی که می‌توان درباره آن مطمئن بود، شادی زیادی است که در رنگ آن وجود دارد!

/Images/News/Larg_Pic/2-2-1391/IMAGE634706560849074616.jpg تمرین تیراندازی: در این عکس که در مرکز Shooting Cup فدراسیون بین‌المللی ورزش تیراندازی (ISSF) در لندن گرفته شده است، بانوی تیرانداز در حالی‌که از چشم‌بند مخصوص استفاده می‌کند، در حال آماده شدن برای انجام تیراندازی خود است.

/Images/News/Larg_Pic/2-2-1391/IMAGE634706560422725867.jpg به سوی غروب: همه ما تا کنون صدها و شاید هزاران عکس زیبا از پرواز شاتل‌های فضایی دیده‌ایم. اما این عکس از شاتل فضایی دیسکاوری سوار بریک هواپیمای ترابری بوئینگ ۷۴۷ که به سوی خانه جدید خود در اسمیت‌سونیان در حال حرکت است، آخرین عکس از پرواز شاتل‌ها محسوب می‌شود. عکسی که در عین زیبایی، تلخی گزنده‌ای نیز در خود نهفته دارد.

/Images/News/Larg_Pic/2-2-1391/IMAGE634706560429433879.jpg لیزر در خدمت غذا: آژانس تبلیغاتی ژاپنی I&SBBDO وظیفه داشت که طرحی برای فروش نوری ارائه کند؛ یک محصول محبوب و اساسی ژاپنی که البته لزوما چندان هیجان‌انگیز نیست. به همین دلیل آنها از یک دستگاه برش لیزری استفاده کردند تا ورقه‌های این جلبک دریایی را به شکل الگوهای زبیایی برش دهد. ترفندی که ظاهرا در فروش این محصول بسیار موثر بوده است.

/Images/News/Larg_Pic/2-2-1391/IMAGE634706560435517889.jpg ته‌بندی شبانگاهی: اخیرا سایت PopPhoto نمایشگاهی از عکس‌های درشتنمایی حشرات را ترتیب داده است که توسط خوانندگان آن گرفته شده‌اند. از میان آن عکس‌ها، این تصویر از عنکبوت بافنده که قصد خوردن گوشت بیدی را دارد که شکار کرده است، لرزه بر اندام بیننده می‌اندازد.

/Images/News/Larg_Pic/2-2-1391/IMAGE634706560441757900.jpg پیاده‌روی فیل‌ها: برای بزرگداشت D-Day (روز پیاده شدن سربازان آمریکایی در ساحل نرماندی در جنگ جهانی دوم)، نیروی هوایی ارتش ایالات متحده یک مراسم رژه موسوم به «پیاده‌روی فیل‌ها» را ترتیب داده است: رژه‌ای که در طی آن ۷۰ جنگنده اف-۱۵ بال به بال یکدیگر بر روی باند فرودگاه حرکت می‌کنند.

/Images/News/Larg_Pic/2-2-1391/IMAGE634706560836594594.jpg پنگوئن‌ها از فضا: نتیجه یک پروژه مشترک بین دانشگاه مینه‌سوتا و مرکز مطالعات قطب جنوب بریتانیا نشان داد که تعداد پنگوئن‌های امپراطور قطب جنوب، دو برابر چیزی است که پیش از این تصور می‌شد. آنها این کار را با بررسی عکس‌های ماهواره‌ای با تفکیک‌پذیری بالا انجام دادند.

به سوی غروب: همه ما تاکنون صدها و شاید هزاران عکس زیبا از پرواز شاتل‌های فضایی دیده‌ایم. اما این عکس از شاتل فضایی دیسکاوری سوار بر هواپیمای تغییر یافته بوئینگ ۷۴۷ که به سوی خانه جدید خود در موزه اسمیت‌سونیان در حال حرکت است، آخرین عکس از پرواز شاتل‌ها محسوب می‌شود. عکسی که در عین زیبایی، تلخی گزنده‌ای نیز در خود نهفته دارد.
 

لیزر در خدمت غذا: آژانس تبلیغاتی ژاپنی I&SBBDO –شاید تلفظ ژاپنی اسم آن ساده‌تر باشد!- وظیفه داشت که طرحی برای فروش نوری ارائه کند؛ یک محصول محبوب و اساسی ژاپنی که البته لزوما چندان هیجان‌انگیز نیست. به همین دلیل آنها از یک دستگاه برش لیزری استفاده کردند تا ورقه‌های این جلبک دریایی را به شکل الگوهای زبیایی برش دهد. ترفندی که ظاهرا در فروش این محصول بسیار موثر واقع شده است.
 

ته‌بندی شبانگاهی: اخیرا سایت PopPhoto نمایشگاهی از عکس‌های درشتنمایی حشرات ترتیب داده که توسط خوانندگان آن گرفته شده‌اند. از میان آن عکس‌ها، این تصویر از عنکبوت بافنده که قصد خوردن گوشت بید شکارشده  را دارد، لرزه بر اندام بیننده می‌اندازد. برای دیدن سایر عکس‌ها اینجا کلیک کنید.
 

پیاده‌روی فیل‌ها: برای بزرگداشت D-Day (روز پیاده شدن سربازان آمریکایی در ساحل نرماندی در جنگ جهانی دوم)، نیروی هوایی ارتش ایالات متحده یک مراسم رژه موسوم به «پیاده‌روی فیل‌ها» را ترتیب داده است: رژه‌ای که در طی آن ۷۰ جنگنده اف-۱۵ بال به بال یکدیگر بر روی باند فرودگاه حرکت می‌کنند.
 

پنگوئن‌ها از فضا: نتیجه یک پروژه مشترک بین دانشگاه مینه‌سوتا و مرکز مطالعات قطب جنوب بریتانیا نشان داد که تعداد پنگوئن‌های امپراطور قطب جنوب، دو برابر چیزی است که پیش از این تصور می‌شد. آنها این کار را با بررسی عکس‌های ماهواره‌ای با تفکیک‌پذیری بالا انجام دادند. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
 

خرچنگ بنفش: هیچ کس واقعا نمی‌داند چرا این خرچنگ تازه کشف شده، که به دلیل سکونت داشتن در جزیره فیلیپین پالاوان نام علمی Insulamon Palawanense برای آن انتخاب شده است، چنین رنگ بنفش روشنی دارد. تنها چیزی که می‌توان درباره آن مطمئن بود، شادی زیادی است که در رنگ آن وجود دارد!
 

تمرین تیراندازی: در این عکس که در مرکز Shooting Cup فدراسیون بین‌المللی ورزش تیراندازی (ISSF) در لندن گرفته شده است، بانوی تیرانداز در حالی‌که از چشم‌بند مخصوص استفاده می‌کند، در حال آماده شدن برای انجام تیراندازی خود است. برای مشاهده عکس های بیشتر در این زمینه اینجا کلیک کنید.
 

منبع: پاپ‌ساینس – ترجمه: محمود حاج‌زمان

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.