از خودروسازان خصوصی چه خبر؟

۱۲م اسفند ،

از خودروسازان خصوصی چه خبر؟

در روزهایی که انتقادات محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور، خودروسازان را بر آن داشته تا قیمت محصولات خود را پایین بیاورند و مشتریان همه به انتظار ارزانی نشسته‌اند، خودروسازان بخش خصوصی نیز که با مجوز سازمان حمایت اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده بودند، فعلا در هیاهوی انتقادات به مسوولان وزارت صنعت و مدیران خودروساز کشور، بی‌سروصدا مشغول فروش خودروهایی می باشند که همچون خودروهای داخلی با افزایش قیمت سه باره مواجه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ممتازنیوز به نقل از دنیای اقتصاد،  خصوصی‌ها که دیگر تقریبا همگی چینی شده‌اند، طی امسال چند بار نرخ محصولات خود را بالا بردند و اتفاقا افزایش قیمت‌های بالایی را نیز در نظر گرفتند.
هرچند به سبب خصوصی بودن این گروه از خودروسازان، نمی توان مانند خودروسازان دولتی با آنها رفتار کرد اما چون تا پیش از این سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر قیمت خودروهایشان نظارت می‌کرد، به نظر می‌رسد حالا هم باید رفتار آنها را پس از انتقادات احمدی‌نژاد، تحت نظارت قرار دهد.
تا همین یکی دو سال پیش کسی حتی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی قیمت خودرو چینی در بازار ایران به بالای ۵۰ میلیون برسد، اما حالا این اتفاق افتاده و گویا قرار بر پایین آمدن قیمت‌ها هم نیست.
ایران خودرو و سایپا به عنوان دو خودروساز بزرگ کشور به فاصله کوتاهی پس از انتقادات احمدی‌نژاد، وعده کاهش قیمت دادند و انتظار می‌رفت خصوصی‌ها نیز برای حفظ موقعیت خود از «ارزانی» سخن بگویند، اما تا به امروز چنین اتفاقی رخ نداده است. این در حالی است که به نظر می‌رسد سازمان‌های نظارتی باید در کنار فشار بر خودروسازان دولتی برای کاهش قیمت، خصوصی‌ها را نیز به کاهش قیمت محصولات خود ترغیب کند.
نکته عجیب ماجرا اینجا است که خودروسازان خصوصی هیچ‌گاه به اندازه دولتی‌ها به دنبال افزایش قیمت خودرو نبوده‌اند، اما به فاصله چشم بر هم زدنی پس از ابلاغ مصوبه آزادسازی قیمت خودرو، نرخ محصولات شان را افزایش دادند.
حال باید دید در نهایت خصوصی‌ها نیز تن به کاهش قیمت می‌دهند؟

شنبه ۱۲ اسفند   ۹:۵۰

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.