از خوردن گوجه سبز در بهار غافل نشوید

۱۴اردیبهشت،

از خوردن گوجه سبز در بهار غافل نشوید

پزشکان با فرا رسیدن فصل بهار به اشخاص پیشنهاد می کنند تا از میوه های بهاری در سبد غذای خانواده خود به لحاظ وجود انواع ویتامین ها و خواص مفید استفاده کنند و به این ترتیب سلامت بیشتری برای خود و خانواده کسب کنند.

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ میوه های رنگارنگ بهاری سرشار از خواص مفید است از جمله این میوه ها گوجه سبز است.

گفتنی است گوجه سبز سرشار از انواع ویتامین ها به ویژه ویتامین سی است و برای درمان و جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری ها از جمله بیماریهای خونی و قلب و عروق فایده بخش است.
پزشکان پیشنهاد می کنند تا اشخاص این میوه خوشمزه را مصرف کنند اما در مصرف آن حد تعادل را رعایت کنند زیرا به  سبب طبع سردی که این میوه دارد مصرف بسیار آن ممکن است سبب سردی و سو هاضمه و احساس بیماری در اشخاص شود.

بررسی ها نشان میدهند گوجه سبز به سبب خصوصیت اسیدی اجزای آن می تواند به  مینای دندان آسیب برساند به همین سبب پیشنهاد می گردد از مقدار کمی نمک به هنگام خوردن آن استفاده شود و پس از مصرف نیز دندان ها به دقت شسته یا از آب برای نوشیدن استفاده نمود.

از جمله ویژگی های گوجه سبز قابلیت استفاده آن به انواع روش هایی مانند خام، آبگیری شده و یا به صورت پخته است که به این وسیله انواع ذائقه ها می‌توانند از طعم خوب و خواص مفید آن بهره مند گردند.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.