از دغدغه‌های دانشجویان خبر داریم

۲۵فروردین۱۳،
ممتاز نیوز : دکتر منصوری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران، در گفت‌وگوی اختصاصی با سینا نیوز گفت: «اولین تصمیم کمیته منتخب انتزاع این بود که تا پایان تیر ماه سال ۹۲، که مصادف با پایان ترم و امتحانات دانشجویان است، هیچ تغییری در برنامه‌های آموزشی دانشجویان ایجاد نخواهد شد.»

به گفته دکتر منصوری، محل، اساتید، ساعت و زمان کلاس‌ها هیچ یک تا پایان ترم جاری تغییر نخواهد کرد و به روال عادی خود ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با استناد به صحبت‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: «به گفته آقای وزیر، برای آغاز ترم بهمن یک کمیته منتخب تشکیل خواهد شد که البته اعضای آن مشخص شده‌اند. در این کمیته نحوه ادامه کار معلوم و به دانشجویان ابلاغ می‌شود.»

وی خاطر نشان کرد که نگرانی دانشجویان برای همه مسئولین مورد توجه بوده و گفت: «می‌دانم که بزرگ‌ترین دغدغه مطرح شده در این میان مربوط به وضعیت دانشجویان دانشگاه تهران است. آن‌ها نگران این موضوع می باشند که مبادا بعد از تفکیک آن‌ها را به دانشگاه ایران منتقل کنند.»

در پاسخ به سؤال مطرح شده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی پزشکی تهران افزود: «به این دانشجویان اطمینان می‌دهیم که در دانشگاه تهران ادامه تحصیل خواهند داد و از‌‌ همان دانشگاه نیز فارغ التحصیل خواهند شد. تنها در صورتی که خود دانشجویان تمایل به انتقال به دانشگاه ایران، شهید بهشتی و یا حتی دانشگاه‌های دیگر را داشته باشند امکان این موضوع برای آن‌ها وجود خواهد داشت و می‌توانند به خواست خود در سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی تحصیل کنند.»

دکتر منصوری خاطر نشان کرد که تمامی مسئولین و وزارت خانه‌ها موظفند دانشجویانی که در دانشگاه تهران باقی می‌مانند را به عنوان تحصیل کرده و فارغ التحصیل دانشگاه تهران تلقی کنند.

وی در پایان از برنامه‌ای برای تعیین تکلیف نهایی خبر داد و گفت: «جزئیات و ریز کار‌ها و تصمیمات این موضوع هنوز در کمیته تصویب نشده. برای مثال مسئله بیمارستان‌هایی و اینکه هر بیمارستانی به سرپرستی کدام دانشگاه خواهد رسید و یا برنامه ریزی کلاس‌ها در ترم آینده. این مسائل همگی تا آخر تیر ماه سال جاری تصویب و به اجرا در خواهد آمد.»

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.