از دوربین دیجیتال چگونه نگهداری کنیم

۳۰ آبان ،

این روزها در بسیاری از خانه می توان دوربین های دیجیتال را پیدا کرد و البته این دوربین ها لحظه ها به یادماندنی را به ثبت می رسانند و خراب شدن آن ها به منزله ثبت نشدن این لحظات است.
نگه داری از دوربین های دیجیتال حاوی شرایط خاص خودش است و باید بتوان آن ها را به بهترین نحو ممکن محافظت کرد چرا که تیم دوربین ها ممکن است بسیار سریع خراب شوند.
** اولین نکته در مورد دوربین های دیجیتال نحوه حمل کردن آن ها است. باید دقت داشته باشید که حتما آن ها را در کیف های مخصوص قرار دهید. این دوربین ها به سبب آنکه بسیار کوچک می باشند حمل و نقل آسانی ندارند و ممکن است از دست شما رها شده و با زمین برخورد کند.
**همانطور که گفته شد از وارد شدن ضربه احتمالی به دستگاه خودتان جلوگیری کنید. قطعات داخلی این دوربین ها و از جمله لن زهای آن بسیار ظریف می باشند به طوری که ممکن است با کوچکترین ضربه ای از کار بیافتند.
** در هنگام استفاده از دوربین نکته ای را باید در نظرداشته باشید آن که هم استفاده آرام و با دقت از دکمه های مختلف دستگاه است. موقع حرکت دادن آن ها خشونت به خرج ندهید و بسیار آرام این کار را انجام دهید.
**گرد و غبار عواملی می باشند که می توانند که می توانند بسیار سریع دوربین شما را تنها به یک دستگاه بی مصرف تبدیل کنند چرا که بسیاری از وسایل دیجیتال به گرد و خاک و همچنین رطوبت حساس می باشند.
** تغییرات دمایی شدید از جمله مواردی می باشند که می توانند دوربین شما را تحت تاثیر قرار دهند. گاها دیده شده است که این دوربین ها در دماهای بسیار بالا و یا بسیار پایین دچار مشکلات اساسی شده اند.
** نکته ای که شاید بسیاری آن رعایت نمی کنند خاموش کردن دوربین پیش از خارج کردن مموری و یا جا زدن آن است. این کار ممکن است هم به دوربین و هم به مموری شما صدمه وارد کند.
** تمیز کردن دوربین نیز می تواند طول عمر آن را طولانی تر کند. به طور مرتب هر ماه یک بار حتی اگر از دوربین استفاده نکرده اید آن را تمیز کنید. دقت داشته باشید که گرد و خاک در اطراف و داخل لنز آن نباشد.
** به گزارش تفسیری مشرق، برای تمیز کردن ال سی دی های دوربین از دستمال های مخصوص این صفحات استفاده کنید و هیچ ماده اضافی به آن نزنید چرا که ممکن است صفحه ال سی دی را از بین ببرد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.