از دیدار صالحی با نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد تا آمادگی وزارت‌خارجه برای برگزاری انتخابات در سایر کشورها

۰۲خردادماه،

دیدار صالحی با نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان، آمادگی وزارت‌خارجه برای برگزاری انتخاباتی پرشور در دیگر کشورها، دیپورت تیم ملی کشتی از آمریکا صحت ندارد، تلاش مستمر ایران در حمایت از بازگشت داوطلبانه پناهندگان، مهمترین عناوین خبرها هفته قبل سیاست خارجی بود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، عناوین خبرها مهمی که در هفته قبل در حوزه سیاست خارجی گذشت به شرح ذیل است:

صالحی: اتباع افغان به صورت قانونی به ایران سفر کنند

در دیدار رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی افغانستان با علی اکبر صالحی راه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله روابط کنسولی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره مسلمانان قفقاز راهی تهران شد

“شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده” ، رئیس اداره مسلمانان قفقاز امروز به مقصد تهران سفر کرد.

چرا با رئیس جمهور شدن هاشمی تحریم‌ها شدت پیدا خواهد کرد؟

دفاع محور اصلاح طلب، فتنه، ضدانقلاب، بیگانه از هاشمی رفسنجانی تنها معطوف به بازگشت جریان اصلاح طلب به حاکمیت و سپس تقویت جریان فتنه به منظور بازسازی اتفاقات سال ۸۸ نیست.

دیدار رئیس مجلس افغانستان با صالحی

رئیس مجلس افغانستان که برای دیدار با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده، عصر امروز با وزیر خارجه کشورمان دیدار و گفتگو می‌کند.

منافقین در محاسبات ملت ما جایی ندارند/ ملت ایران دشمنان نظام را پشیمان خواهند کرد

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه کشورمان گفت: گروهک تروریستی منافقین به هیچ عنوان در محاسبات مردم ما جایی ندارد، بنابراین هیچ تاثیری در معادلات کشور ما نخواهد داشت.

لزوم هوشیاری ملت‌های منطقه و علمای جهان اسلام جهت مقابله با اقدامات گروه‌های تکفیری

سفیر کشورمان در لبنان در نشست دو روزه کمیته میانجیگری اسلامی ضمن اشاره به جنایات ضد انسانی پیروان مکتب‌های تکفیری در سوریه، هوشیاری ملت‌های منطقه و علمای جهان اسلام جهت مقابله با خدشه‌دار شدن چهره نورانی اسلام ناب محمدی توسط گروه‌های تروریستی و اشخاص گمراه را خواستار شد.

افزایش بحران در تیم سرکردگی منافقین/ رجوی همچون زالویی خون می‌مکد

اخیرا یکی از اعضای جداشده گروهک تروریستی منافقین با شدیدترین الفاظ به مسعود رجوی حمله کرده است، به‌ گونه‌ای که پس از انتشار یافتن این نامه کادر سرکردگی این گروهک تروریستی دچار سردرگمی، بحران‌های داخل سازمانی و چالش با حامیان خارجی خود شده است.

انجام اقدامات فوری برای توقف سرکوب مسلمانان میانمار

نماینده کشورمان در سازمان ملل خواستار توقف سرکوب مسلمانان در میانمار شد و پیشنهاداتی را نیز برای این موضوع ارائه کرد.

اهانت به بیت آیت‌الله “عیسی قاسم” موضوعی فراتر از مسائل داخلی بحرین است

معاون وزیر خارجه کشورمان در واکنش به حمله نیروهای لباس شخصی به منزل یکی از رهبران شیعه در بحرین نسبت به عواقب این اقدام اخطار داد و گفت: اهانت به بیت آیت الله ” عیسی قاسم ” روحانی عالی‌رتبه بحرین موضوعی فراتر از مسائل داخلی بحرین و مرتبط با جهان اسلام است.

تحریم دو شرکت اماراتی از سوی آمریکا به بهانه تجارت با ایران

آمریکا روز چهارشنبه (۲۵ اردیبهشت / ۱۵ می ۲۰۲۲) دو شرکت را که مقر آنها در امارات عربی متحده است در فهرست سیاه خود قرار داد.

پشت پرده اختلافات مذهبی و فتنه‌ها استکبار جهانی و طرح‌های صهیونیستی است

معاون رئیس جمهور کشورمان در دیدار با نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان گفت: پشت پرده اختلافات مذهبی و فتنه‌ها استکبار جهانی و طرح‌های صهیونیستی قرار دارد که نمود بارز آن را می‌توان در بحران جاری در سوریه ملاحظه کرد.

دو تبعه آذربایجانی بازداشت شده در ایران آزاد شدند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو از آزادی دو تبعه آذربایجانی بازداشت شده در ایران خبر داد.

ایران هتک حرمت بیت آیت‌الله ” شیخ عیسی قاسم ” را محکوم کرد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان هتک حرمت بیت آیت‌الله ” شیخ عیسی قاسم ” عالم برجسته بحرینی را محکوم و به دولت بحرین پیشنهاد کرد که از رفتارهای غیرمنطقی که به التهاب موجود دامن می‌زند، بپرهیزد.

ماجرای اخراج دو دیپلمات ایرانی از بوسنی و هرزگوین

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران توضیحااتی را در خصوص ادعای اخراج دو دیپلمات ایرانی از کشور بوسنی و هرزگوین ارائه کرد.

جلیلی با حاجی شیخ‌الله شکر پاشازاده دیدار می‌کند

عصر امروز دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با رئیس اداره مسلمانان قفقاز-آذربایجان دیدار و گفتگو می‌کند.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اتفاق تروریستی حمله به زائرین ایرانی در عراق

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اقدام تروریستی در عراق را که منجر به شهادت و زخمی شدن جمعی از زائرین ایرانی و شهروندان عراقی شد، به شدت محکوم کرده و این قبیل اقدامات تروریستی را مغایر با اصول انسانی و اخلاقی دانست.

تلاش مستمر ایران در حمایت از بازگشت داوطلبانه پناهندگان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی گفت: خدمات جمهوری اسلامی ایران در راستای سند راهبردی و حمایت از بازگشت داوطلبانه پناهندگان مورد توجه کمیساریای سازمان ملل قرار گرفته و عملکرد کشورمان بسیار درخشان ارزیابی شده است.

دیپورت تیم ملی کشتی از آمریکا صحت ندارد

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان اخراج تیم ملی کشتی از آمریکا را تکذیب کرد.

آیت‌الله اراکی هتک حرمت بیت ” شیخ عیسی قاسم ” را محکوم کرد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی بیانیه‌ای حمله نیروهای بحرینی به بیت علامه مجاهد ” شیخ عیسی قاسم ” را به شدت محکوم کرد.

صالحی به باکو دعوت شد

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در گفتگوی تلفنی با وزیر امورخارجه کشورمان برای انجام یک دیدار رسمی از باکو دعوت به عمل آورد.

مراسم روز جهانی پناهنده در تهران برگزار می‌شود

مراسم روز جهانی پناهنده بعد از ظهر امروز با حضور رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در تهران و مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور برگزار می‌شود.

تروریسم و سوءاستفاده از دموکراسی ترفند دشمنان برای ایجاد بی‌ثباتی است

الله شکور پاشازاده، رییس اداره مسلمانان قفقاز و هیات همراه عصر امروز با سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار صالحی با نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان

بعداز ظهر امروز وزیر امورخارجه کشورمان با نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان دیدار و گفتگو می‌کند.

مذاکرات وین از نظر ما شکست خورده نیست/ تأکید بر راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه محور اجلاس تهران

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به کنفرانس ژنو ۲ گفت: به اعتقاد ما شرط موفقیت این اجلاس فراگیر بودن آن است و جمهوری اسلامی ایران یکی از اصلی ترین کشورها برای حضور در این اجلاس است.

آمادگی وزارت‌خارجه برای برگزاری انتخاباتی پرشور در دیگر کشورها/ شانتاژهای خبری غرب خبرساز نخواهد شد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: شانتاژهای خبری رسانه‌های غربی، نمی‌توانند در حضور مردم و حماسه سیاسی ملت شریفمان خدشه‌ای بوجود آورند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.