از دیو و دد و غول و شوخی‌های رکیک خبری نیست

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

یادداشت کارگردان/

نمایش ˝طبل بزرگ˝ نوشته و کار مجتبی مهدی از ۲۷ مرداد در تالار هنر به روی صحنه است که کارگردان این اثر نمایشی یادداشتی را به مناسبت اجرای نمایش منتشر کرده است.

گروه نمایش هنرآنلاین/ نمایش ˝طبل بزرگ˝ نوشته و کار مجتبی مهدی از ۲۷ مرداد در تالار هنر به روی صحنه است که کارگردان این اثر نمایشی یادداشتی را به مناسبت اجرای نمایش منتشر کرده است.

“طبل بزرگ” شاید ، نه خیمه شب بازی باشد و نه سیاه بازی و شاید هم تلفیقی باشد از هر دو ؛ امـا به هرحال اتفاقی است در حوزه نمایش‌های سـنتی که خـود را از هر نوع قـید و بند وچـارچوب جدا کرده و بی هیــچ ادعایی حرکت تازه‌ای را جـستجو می‌کند.

در این حرکت، به هیـچ وجـه ادعای خلاقیت و نوآوری نداشته و نـخواهیم داشت، اما نمایش سـنتیِ مـا مثل هر حوزه دیگر نمایشی، قطعا، محتاج فکر و ایده تـازه و خـلاق است به خـصـوص وقـتی که قـرار است با مخاطـبین کــودک و نـوجــوان مواجـه شـود.

در این نمایش از دیو ودد و غول و شوخی‌های رکیک و کلمات مسـتهجن که به غــلط جـزو لایـنفک نمـایـش‌های سـنتی شده خـبری نیسـت، امـا همچون قبل شـادی و نشاط و درگیرشدن با قصه‌ای سـاده و مـفهومی جزو خواستـه‌های قطـعی و حتـمی من بوده و هست.

حتی اگر این نمایش را، اسماً ، به مخـاطب نوجوان اخـتصاص دهیم ، امـا دیـدن آن را برای کـودکـان و حتی خردسالان ، نه تنها زیان آور ندانسته بلکه به جـهاتی ، رسماً ، توصـیه می کنیم.

پایان پیام/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.