از رابطه بد آقای رئیس جمهور با اوقات فراغت تا بلاتکلیفی خبرنگاران !

از رابطه بد آقای رئیس جمهور با اوقات فراغت تا بلاتکلیفی خبرنگاران !

در نخستین روز از اجلاس روسای آموزش و پرورش، رئیس‌جمهور درباره اوقات فراغت گفت «از کلمه فوق برنامه و اوقات فراغت بدم می‌آید».

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس، «توانا»، نخستین روز از بیست و نهمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور امروز در حالی در مرکز همایش های رازی به ساعات پایانی خود نزدیک می‌شود که هنوز خبرنگاران از ریز برنامه های این اجلاس برای روزهای دوم و سوم اطلاعی ندارند هر چند که ریز برنامه روز اول نیز به آنها اطلاع رسانی نشد و خبرنگاران درباره ریز برنامه همایش بلاتکلیف بودند.

….گلایه های آقای وزیر

در صبح امروز و زمانی که هنوز رئیس جمهور نیامده بود، وزیر آموزش و پرورش به سخنرانی پرداخت و درباره مسائل مختلف صحبت کرد.

وی گفت: آموزش و پرورش سالنی مناسب برای برگزاری اجلاس روسای این وزارتخانه ندارد اما در حال ساخت سالنی مناسب در اردوگاه باهنر هستیم تا آموزش و پرورش بتواند اجلاس های خود را در آنجا برگزار کند.

حاجی بابایی امروز گلایه کرد از اینکه برخی ها به او و فعالیت هایش ایراد می‌گیرند در حالی که گذشته این وزارتخانه را فراموش کرده اند؛ وی از نبود معلم در روزهای اول مهر و ماه های بعد از آن در سال های گذشته گفت و اینکه آن زمان ها برای جذب نیرو از معلم شرکتی استفاده می‌شده است.

وزیر آموزش و پرورش از اینکه برای جذب نیرو پارتی بازی نکرده است، صحبت کرد و اظهار داشت: ورود در آموزش و پرورش با پارتی نیست اگر کسی یتیم باشد اما سواد و دانش کار را داشته باشد، وارد آموزش و پرورش می‌شود اما نه هر کسی که پدرش قدرت دارد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه درباره مسائل مالی صحبت نمی‌کند، گفت: باید زندگی معلم با حقوق اداره شود نه با اضافه کارهایش.

وی خطاب به روسای مناطق آموزش و پرورش بیان کرد: مدیون است کسی مرا وزیر بداند، بلکه من یکی مثل شما هستم.

وزیر آموزش و پرورش از روسای مناطق این وزارتخانه خواست تا نظامی را اول مهر در سر کلاس داشته باشند که در خور آموزش و پرورش و خواسته رهبری باشد.

… رئیس جمهور و ماجرای اوقات فراغت

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور نیز در این مراسم از کتب پایه های دوم و ششم ابتدایی رونمایی کرد و طی سخنانی گفت: باید در کتب درسی و روش های آموزشی کوچکترین کلمه و رفتاری که به کرامت الهی بچه ها لطمه می‌زند، حذف شود چرا که همه مشکلات و انحرافات از ناحیه انسان های تحقیر شده است بنابراین بچه ها باید طعم شیرین کرامت را بچشند و این خمیر مایه کار فرهنگیان است.

وی به بحث عدالت نیز اشاره کرد و افزود: بچه ها در طول ۱۰-۱۲ سال تحصیل عدالت را تمرین کنند و محیط آموزش و پرورش باید انقدر عادلانه باشد که استعدادهای همه بچه ها شکوفا شود.

احمدی نژاد درباره آزادی نیز اظهار داشت: آزادی برای شکوفایی انسان لازم است و یکی از محوری ترین آرمان های انقلاب اسلامی بوده است؛ بچه های ما باید تمرین آزادی کنند تا بتوانند ارزش های الهی را آزادانه انتخاب کنند و هر نوع ارزش الهی نیز که به بچه ها تحمیل شود، بلاخره در جایی اثر تخریبی خواهد داشت.

وی ادامه داد: آیه “لا اکراه فی الدین” هم به همین حقیقت اشاره دارد و چیزی هم نیست که بتوان آن را عوض کرد و مثل برخی اصول قانون اساسی نیست که تفسیر آن ضد خودش است.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت تمرین خودباوری در آموزش و پرورش گفت: لازم است سنت ها، آداب و رسوم ، لباس ها و غذاهای ایرانی در کتابها به بچه ها معرفی و آموزش داده شود تا به جای اینکه نیروی انتظامی درب فلان غذافروشی، سینما یا فلان مراسم را ببندد، خودمان غذاها و سنت های خودمان را آموزش دهیم تا مردم انتخاب کنند. بیش از ۹/۹۹ درصد انسان ها اگر حقیقت ناب را ببینند آن را انتخاب می‌کنند.

وی درباره کنکور افزود: پرداختن به مسئله کنکور لازم است اما همه کمال انسان این نیست که بچه ها را فقط پشت خط  کنکور بیندازیم، محیط آموزش و پرورش باید محیط شاد و بانشاط باشد؛ تبلیغ و تحقق ارزش های الهی در محیطی امکان پذیر است که انسان ها در آن محیط با نشان و امیدوار باشند.

احمدی نژاد با بیان اینکه از کلمه فوق برنامه و اوقات فراغت بدم می‌آید، ادامه داد: این واژه ها مال ما نیست چرا که اوقات فراغت و تفریح باید بخشی از برنامه ثابت انسان باشد؛ آیا معنی فوق برنامه این است که ریاضی، فیزیک و شیمی در متن باشد اما قرآن، اردو و تفریح در حاشیه باشد!

وی اضافه کرد: اوقات فراغت و فوق برنامه ادبیات نظام سرمایه داری است که انسان را فقط تولید کننده می‌دانند ولی ما انسان را اینطور فرض می‌کنیم که حتی استراحت و در کنار خانواده بودن آنها هم بخشی از کارشان است.

رئیس جمهور به شرایط فعلی دولت هم اشاره کرد و اظهار داشت: دولت امروز در سخت ترین شرایط پس از انقلاب قرار دارد و در چند جبهه می‌جنگدد اما عده ای فکر می‌ کنند که الان فرصت مناسبی است تا عقده هایشان را خالی کنند.

وی درباره کمک مالی به آموزش و پرورش نیز گفت: با وجود آنکه امسال بودجه به شدت تحت فشار است اما دولت با کمال میل آمادگی دارد که رفع نیازهای اساسی تعلیم و تربیت را در اولویت قرار دهد البته آموزش و پرورش هم باید در هزینه کردن دقت کند و هر چیزی را در جای خودش قرار دهد.

…نبود رئیس مرکز اطلاع رسانی

به گزارش فارس، در نخستین روز از بزرگترین اجلاس آموزش و پرورش، جای شخص اول مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی این وزارتخانه بسیار خالی بود؛ وی به دلیل بیماری مدتی است در مرخصی به سر می‌برد و امروز خبرنگاران گلایه های خود مبنی بر نداشتن ریزبرنامه ها و عدم اطلاع رسانی درباره جزئیات برنامه های آتی را نمی دانستند به چه کسی منتقل کنند.

امروز خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش پس از مدت ها بالاخره به یک برنامه خبری دعوت شدند و توانستند وزیر آموزش و پرورش را ببینند هر چند فرصت گفت و گو نبود.

خبرنگاران به وزیر گلایه کردند که در برنامه ها دعوت نمی‌شوند و وزیر نیز قول مساعد داد که از این پس بیشتر خبرنگاران در برنامه ها حضور داشته باشند.

انتهای پیام/


مهدی موعود,ظهور۱۲,تصویر واقعی شیطان,دجال و فراماسونری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.