از رونمایی سامانه‌های موشکی “قادر” و “نصر” تا پهپادهای “شاهد ۱۲۹″، “یسیر” و “رعد ۸۵”

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

بازخوانی دستاوردهای دفاعی که در مهر ۹۲ افتتاح شد

با حضور وزیر دفاع، سامانه‌های جدید موشکی قادر هواپایه و نصر هواپایه در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین دستاوردهای دفاعی کشورمان که در مهر سال افتتاح شد، به شرح ذیل است:

سامانه‌های جدید موشکی قادر هواپایه و نصر هواپایه رونمایی شد

با حضور وزیر دفاع، سامانه‌های جدید موشکی قادر هواپایه و نصر هواپایه در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس رونمایی شد.

افزایش سرعت و دقت در مدیریت صحنه نبرد با استفاده از پروژه “نما”/ کسب توانایی انهدام موشک‌های ضد رادار

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) از به‌کارگیری پروژه نما در یگان‌های عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی خبر داد.

توانایی انهدام موشک‌های ضد رادار دستاورد جدید قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) از توانایی انهدام موشک‌های ضد رادار توسط سامانه‌های جدید این قرارگاه خبر داد.

ساخت پهپاد شاهد ۱۲۹ امنیت جای جای ایران اسلامی را در پی دارد/ ساخت RQ170 ایرانی

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه پهپاد رزمی شاهد ۱۲۹ از ایده تا تولید کاملا ایرانی است، گفت: سپاهیان و بسیجیان دانشمند این مرز و بوم با جهادی علمی استراتژیک‌ترین پرنده بدون سرنشین ایرانی را ساختند که رونمایی از آن دهان حیرت ابرقدرت‌ها را باز خواهد گذاشت.

نخستین تصاویر از پهپاد موشک‌انداز “شاهد ۱۲۹”

دقت در هدف‌گیری با شعاع عملیاتی یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر و ۲۴ ساعت مداومت پروازی با یک بار سوختگیری از ویژگی‌های پهپاد شاهد ۱۲۹ است و هر فرودگاهی می تواند محل نشست و برخاست این پهپاد باشد؛ شاهد ۱۲۹ قدرت مراقبت از شعاع ۲۰۰ کیلومتری خود را دارد.

جدیدترین پهپاد نیروی زمینی ارتش با نام “یسیر” رونمایی شد + تصاویر

پهپاد یسیر نیروی زمینی ارتش که از قابلیت پروازی بسیار بالایی برخوردار است، صبح امروز با حضور فرمانده نزاجا در یگان پهپاد پرندک رونمایی شد.

پهپاد یسیر می‌تواند نقاط کور را مورد شناسایی قرار دهد 

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: پهپاد یسیر مقاومت پروازی بسیار بالا و دوربین‌های بسیار قوی دارد که می‌تواند نقاط کور را مورد شناسایی و رصد قرار دهد؛ ورود این پهپاد به ناوگان پهپادی، ظرفیت‌های این ناوگان را صد چندان می‌کند.

تولید پهپاد انتحاری “رعد ۸۵” در نیروی زمینی ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش از تولید جدیدترین پهپاد انتحاری این نیرو با نام “رعد ۸۵” خبر داد.

موزه نظامی دانشگاه دافوس ارتش افتتاح شد

موزه نظامی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس)، ظهر امروز با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افتتاح شد.

پهپادهای شناسایی و رزمی ایران چگونه آسمان خاور میانه را به زیر بال‌های خود خواهند کشید؟ + تصاویر و مشخصات

استفاده از پهپادهای رزمی و شناسایی برای دفاع از مرزهای آبی و خاکی در حوزه دفاعی و امنیتی اهمیت ویژه‌ای دارد. رونمایی و دستور تولید انبوه پهپادهای رزمی “شاهد ۱۲۹” “نیروی هوافضای سپاه” و “پهپاد شناسایی” “یسیر” “ارتش جمهوری اسلامی ایران” نقش بسزایی در دفاع از کیان میهن‌مان ایفا خواهد کرد.

پهپاد “شاهد ۱۲۹” در خط تولید انبوه قرار گرفت

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: هم‌اکنون دو فروند از پهپاد “شاهد ۱۲۹” تولید شده و تعداد بسیاری از این پهپاد نیز در خط تولید انبوه قرار دارد.

ساخت جدیدترین موشک‌های برد بلند هوا به هوا با نام “مقصود”

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در زمینه “موشک‌های هوا به هوا” “پروژه فکور” که مربوط به “موشک‌های میان‌بر” می‌شود به نتیجه رسیده و “پروژه مقصود” نیز که به “موشک‌های برد بلند” اختصاص دارد در دست اقدام است که در آینده‌ای نزدیک این پروژه نیز به سرانجام خواهد رسید.

جدیدترین جزئیات از پهپاد “یسیر”/ قابلیت تصویربرداری ۳۶۰ درجه‌ای

فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر(عج) نیروی زمینی ارتش، گفت: با توجه به ابعاد، نوع سازه، بدنه و نوع محموله‌ای که هواپیمای بدون سرنشین یسیر حمل می‌کند، این هواپیما برای شناسایی هوایی طراحی شده است.

آمادگی نیروی دریایی ارتش برای همکاری با دیگر کشورها در عرصه ساخت شناور/ تشریح جزئیاتی از زیردریایی فاتح

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از کنترل صد درصدی شناورهای بیگانه در منطقه خلیج فارس توسط این نیرو خبر داد و گفت: همکاری برای ساخت شناورهای سطحی و زیردریایی با کشورهای دیگر به عهده وزارت دفاع است و اگر این وزارتخانه بخواهد این کار را انجام دهد می‌تواند از توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش استفاده کند.

رونمایی از بازی “عصر اقتدار”/ بزرگترین پروژه تاریخی کشور در اختیار مرکز هنرهای دیجیتال

مسئول اداره پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای سازمان بسیج از رونمایی از کتاب “بازی‌نامه و فیلم‌نامه ۲۰۲۴” برمبنای سند چشم‌انداز خبر داد و گفت: در هفته بسیج شاهد رونمایی رسمی چند اثر فاخر از جمله بازی رایانه‌ای “عصر اقتدار” خواهیم بود.

توانایی “رعد ۸۵” برای حمله به پایگاه‌های نیروهای فرامنطقه‌ای/ سرنگونی پرنده‌های متجاوز به وسیله پهپادهای انتحاری ارتش

فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر(عج) نیروی زمینی ارتش گفت: پهپاد رعد ۸۵ با ۱۰۰ کیلومتر برد و داشتن سر جنگی قوی به عنوان هواپیمای رزمی انتحاری عمل می‌کند و برای انهدام هدف‌های متمرکز بزرگ مثل سنگرهای اجتماعی، شهرهای بزرگ، پالایشگاه‌ها، پادگان‌ها و … هواپیمای بسیار ایده‌آلی است.

ناو خلیج فارس فرزند پروژه دریایی لقمان

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناو منطقه‌ای خلیج فارس در آینده نزدیک در پروژه دریایی لقمان به عنوان فرزند این پروژه ساخته می‌شود.

بُرد موشک‌های دور برد سپاه پاسداران ۲۰۰۰ کیلومتر است

در پی انتشار نادرست بخشی از سخنان فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد توسط رسانه‌ها، روابط عمومی این نیرو اطلاعیه‌ای صادر کرد.

روس‌ها “اس ۲۰۰” ایرانی را ستایش کردند/ برگزاری رزمایش آسمان ولایت ۵ با حضور نیروهای ارتش و سپاه

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۵ در روز ۱۷ مهر در گستره ۷۰۰ هزار کیلومتر مربع از مرزهای غرب، شمال غرب و جنوب کشور با حضور نیروهای ارتش و سپاه برگزار شد.

اهدای یک نمونه واقعی از پهپاد “اسکن ایگل” ساخت سپاه پاسداران به روسیه

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اعلام خبر اهدای یک نمونه واقعی از پهپاد “اسکن ایگل” ساخت سپاه پاسداران به روسیه گفت: پهپاد ساخته شده توسط سپاه نماد بخشی از توانمندی فنی و تکنیکی ایران اسلامی است که امروز یک نمونه واقعی از آنرا به عنوان هدیه به سرلشکر ویکتور نیکولایویچ بوندرف و مردم روسیه تقدیم کردیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.