از سرگیری پروازهای دریم‌لاینر ایرایندیا

۱۹اردیبهشت،

22-426.jpg

ایر ایندیا با موافقت رگولاتورهای هند، پروازهای هواپیماهای دریم لاینرش را از هفته آینده از سرمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این ایرلاین شش فروند هواپیمای ۷۸۷ دریم لاینر بوئینگ را در اختیار دارد که از ماه ژانویه، طبق پیشنهاد سازمان هواپیمایی آمریکا از سوی رگولاتورهای هندی ممنوع الپرواز شدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از مقامات ایر ایندیا گزارش داد که پروازهای آزمایشی این هواپیما پس از انجام اصلاحات ایمنی انجام شده و پروازهای تجاری آن از هفته آینده آغاز می‌شود.

رگولاتورهای جهان تمامی ۵۰ فروند دریم لاینری که تحت فعالیت بودند را پس از آتش‌سوزی باطری هواپیمای ۷۸۷ ژاپن ایرلاینز در ژانویه و مشکل باطری و فرود اضطراری هواپیمای ۷۸۷ اُل نیپون ایرویز در همان ماه، زمین‌گیر کردند.

سازمان هواپیمایی آمریکا طراحی تازه بوئینگ برای سیستم باطری این هواپیما را ماه قبل تائید کرد و به ایرلاین‌های سراسر جهان برای آغاز اصلاح باطری‌های هواپیماهای دریم لاینر چراغ سبز داد.

ایر ایندیا ۲۷ فروند دریم لاینر را در بخشی از یک قرارداد چند میلیارد دلاری در سال ۲۰۰۵ خریداری کرد و پنج فروند اول از این هواپیما را در سپتامبر قبل دریافت کرد و اکنون شش فروند از این هواپیما را در اختیار دارد. قرار است ۲۱ فروند باقی مانده تا سال ۲۰۱۶ به ایر ایندیا تحویل داده شوند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.