از سقوط جنگنده ترکیه متأسفیم

جام جم آنلاین: رئیس جمهور سوریه ضمن ابراز تاسف از هدف قرار گرفتن هواپیمای نظامی ترکیه توسط سوریه اعلام کرد که هرگز تابع سیاست های آمریکا و غرب نخواهد بود.

شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری گزارش داد که بشار اسد از سقوط هواپیمای نظامی ترکیه توسط سوریه ابراز تأسف کرد.

در همین حال بشار اسد در گفتگو با روزنامه جمهوریت ترکیه اعلام کرده است خلبان هواپیمای نظامی ترکیه خود را معرفی نکرده است و در کریدوری که معمولا جنگنده های رژیم صهیونیستی به پرواز در می آیند، پرواز می کرد، لذا توسط سوریه هدف قرار گرفت.

وی با بیان این مطلب افزود: ما مستنداتی داریم مبنی بر اینکه هواپیمای نظامی ترکیه در خاک سوریه به پرواز درآمده بود و اگر در آب های بین المللی بود قطعاً ما عذرخواهی می‌کردیم.

رئیس جمهور سوریه درعین حال به این نکته اشاره کرد که ترکیه کاملا ارتباطات خود را با ما قطع کرده است به طوری که یک شماره تلفن نیز برای برقراری ارتباط با مقامات ترک نداریم.

وی با اشاره به سیاست های ضد سوری غرب اظهار داشت: اگر من تابع آمریکا و غرب و نفت و دلار بودم بحران سوریه پایان پیدا می کرد اما من هرگز این کار را نخواهم کرد.

بشار اسد همچنین از سخنان کوفی عنان درنشست ژنو برای حل بحران سوریه حمایت کرد.

بعد از ظهر روز جمعه دوم تیرماه یک فروند جنگنده اف – چهار ترکیه به دلیل اینکه وارد حریم هوایی سوریه شده و به پیام های هشدار دهنده توجه نکرده مورد حمله قرار گرفت و منهدم شد.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.