استعلام سوء پیشینه چگونه است و چه مدارکی نیاز دارد

برای کسانی که قصد ارائه گواهی عدم سوء‌پیشینه به سفارتخانه‌های خارج از کشور را دارند، اصل گذرنامه و کپی صفحه اول آن نیز مورد نیاز است.

استعلام سوء پیشینه برای اینکه بدانید کی هستید یا برای کار به اداره‌ای رفته‌اید و آنها نمی‌دانند شما چه کسی هستید و سوءپیشینه‌ای دارید یا خیر باید برای دریافت گواهی تشخیص هویت به دفترهای ارائه خدمات الکترونیک انتظامی ‌مراجعه کنید.

فقط یادتان باشد برای استعلام سوء پیشینه، به این مدارک نیز نیاز دارید:

* اصل شناسنامه و کارت ملی عکسدار، همراه با کپی صفحه اول هر دو (در صورت قدیمی‌بودن عکس شناسنامه یا کارت ملی، ارائه مدارک دیگری مانند گذرنامه، گواهینامه یا حتی مدرک تحصیلی معتبر نیز مورد نیاز است).

* یک قطعه عکس جدید رنگی و تمام رخ با زمینه سفید و بدون عینک (برای خانم‌ها هم بدون آرایش).

* فرم تکمیل‌شده درخواست یا معرفی‌نامه از محل کار.

* نشانی کامل پستی و کد پستی ۱۰ رقمی.

* اگر ساکن تهران هستید، پرداخت ۷۵۰۰۰ تومان در وجه نیروی انتظامی، ۲۰۰۰۰ تومان در وجه ذیحسابى دادگسترى استان تهران و ۱۵۰۰۰ تومان بابت دریافت نسخه دوم و سوم گواهی عدم سوء‌پیشینه.

* برای کسانی که قصد ارائه گواهی عدم سوء‌پیشینه به سفارتخانه‌های خارج از کشور را دارند، اصل گذرنامه و کپی صفحه اول آن نیز مورد نیاز است.

* دفترهای خدمات الکترونیک اجازه انگشت‌نگاری از افراد بالای ۷۰ سال را ندارند بنابراین، اگر دلتان جوان است و خودتان هم جاافتاده! بفرمایید در تهران، به خیابان انقلاب، روبه‌روی دانشگاه تهران، خیابان ۱۲ فروردین، ساختمان تبریزچی، اداره سجل کیفری دادسرای تهران بروید.

* انگشت‌نگاری از اتباع خارجی نیز از سوی پلیس مهاجرت و اداره گذرنامه ناجا در مرکز صورت می‌گیرد. بنابراین چنین افرادی نیز اجازه انگشت‌نگاری در دفترهای خدمات الکترونیک را ندارند و باید به پلیس مهاجرت مراجعه کنند.

* اگر به وب دسترسی دارید، پایگاه اینترنتی خدمات الکترونیک انتظامی ‌به نشانی http:‌/‌‌/‌epolice.ir نیز در دسترس است.

* البته انجام چنین اموری فعلا فقط در تهران بزرگ اجرایی شده است.

پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.