از سوال جنجالی «رضا صادقی»، تا بارانداز مافیا توسط «حمید حامی» + عکس

۲۳فروردین۱۳،

000000بهمن بابازاده: با نزدیک شدن به ماه دوم سال ، چهره ها و خواننده های موسیقی در صدد انتشار یافتن آثارشان می باشند تا مثل اکثر سالها، اردیبهشت ماه، پذیرای آلبوم های تعداد بسیاری از ستاره های موسیقی کشور باشد. ماهی که مثل اسفند ماه، طرفداران بسیاری دارد و چهره های بسیاری اعتقاد دارند که انتشار یافتن آثارشان در این ماه به دلایل مختلف، می تواند تاثیر بسیاری در بهتر دیده و شنیده شدن آثارشان داشته باشد.

اما بعضی خبرها تائید نشده، نشان از اتفاقات و ماجراهای عجیب و غریب دربارهٔ تعدادی از آلبوم های چهره های معروف دارد که در این  گزارش سعی کرده ایم نگاهی گذرا به تمام این حاشیه ها و حر ف و حدیث ها داشته باشیم:

  • * سوال جنجالی رضا صادقی: «سیروان خسروی یا آرون حسینی؟!»

اصلی ترین داستان و ماجرای آلبوم تازه آقای مشکی پوش به یک جمله ختم می گردد: «سیروان خسروی یا آرون حسینی؟!». این تیتر را قرار بود در روز انتشار یافتن آلبوم به کار ببریم ولی از آنجایی که صادقی از انتشار یافتن تک قطعه «کفش آهنی» قبل از خارج آمدن آلبومش منصرف شد، بهترین جا برای این تیتر، همین گزارش می تواند باشد.

صادقی در آلبوم تازهش قطعه ای به نام «کفش آهنی» دارد که ملودی این قطعه همان ملودی «وایسا دنیا» ست ولی با این تفاوت که این بار «آرون حسینی» تنظیمی تازه را برای آن زده و خواه ناخواه، مقایسه‌های جالبی میان این قطعه و قطعه وایسا دنیا خواهد شد.

«همین…» تمام کارهای تولیدی اش انجام شده و هفته آخر فروردین ماه از سوی موسسه صوت «آوای هنر» وارد بازار موسیقی کشور خواهد شد.

  • * «حامی» بالاخره «مافیا» را بار انداز کرد!

«یک لحظه عاشق شو» سال قبل قرار بود منتشر شود ولی به قول حمید حامی «مافیای موسیقی» اجازه انتشار یافتنش را نداد! این آلبوم حتی به سبب دخالت ها و پیگیری های همان جناب «مافیا» حتی موفق به اخذ مجوز هم نشد تا «مافیا» به کلمه مورد علاقه این خواننده در همه گفتگو ها و مصاحبه هایش تبدیل شود: «مافیای ترانه سراها ، مافیای آهنگسازها، مافیای شرکت پخش ، مافیای صدا وسیما ، مافیای رسانه ها و این اواخر هم که مافیای «دست های پشت پرده»!.

اوضاع حتی به جایی رسید که «حامی» در اعتراض به ریشه کردن «مافیا» در هنر کشور، تصمیم به خداحافظی از دنیای موسیقی گرفت تا «مافیا» بتواند این خواننده را در آستانه ضربه فنی قرار دهد.

اما سرانجام هفته قبل، این «مافیا» بود که از سوی این خواننده بارانداز شد و آلبومش بالاخره مجوز گرفت و خدا به داد «مافیا» بعد از انتشار یافتن این آلبوم برسد که در اواخر اردیبهشت، خدا می داند «حامی» چه خوابی برایشان دیده است…

  • * روزبه نعمت اللهی با «فرهاد مهراد» شوخی دارد؟!

نگران «داروگ» نباشید و خیالتان بابت انتشار یافتن آلبوم تازه «روزبه نعمت اللهی» راحت… اواسط همین هفته این آلبوم در بازار موسیقی کشور منتشر خواهد شد تا داستان پر تنش روزبه و این آلبوم هم به خیر و خوشی تمام شود.

با توجه به اینکه برنامه ای ویژه را برای این آلبوم برای پایگاه اینترنتی در نظر داریم، فقط به یک نمونه از حاشیه های این اثر در این گزارش می پردازیم و آن هم حکایت قطعه ای از این آلبوم است که در آن بخشهایی از ترانه مرحوم «فرهاد مهراد» استفاده شده. احتمالا باید منتظر واکنش‌های خانواده فرهاد فردای انتشار یافتن این اثر، باشیم.

  • * چه بلایی سر آلبوم «بنیامین» آمده؟

مجوز نگرفتن و ایراد های دفتر موسیقی و این حرفها را بسیار جدی نگیرید…

آلبوم بنیامین اصلا برای اخذ مجوز به دفتر موسیقی ارشاد وارد هم نشده و اگر دوست دارید بدانید چه بلایی سر آلبوم تازه این خواننده آمده، بروید سراغ پاراگراف بعدی…

بنیامین قطعاتی را با حضور «فرشاد فارسیان» ساخته و خواسته که در قالب یک آلبوم برای اخذ مجوز اقدام کند. یکی از مسئولین و مدیران شرکت ترانه شرقی (همان «محسن رجب پور» خودمان!) پس از شنیدن آلبوم و بررسی آن با یک تیم کارشناسی فقط با یک جمله تیر خلاص را  زده. از ما نخواهید که آن جمله را منتشر کنیم اما تا اواخر تابستان منتظر آلبوم تازه «بنیامین» نباشید…

  • * گروه «سون» باز هم ممنوع الکار می گردد!

آلبوم «دوست دارم» در آخرین مراحل تولید به سر می برد و آقای «حسین خانی» حتی سفارش پوستر و آگهی اش را به «موسیقی ما» هم داده تا خیالمان دربارهٔ قطعیت انتشار یافتن این آلبوم راحت شود!

اما با توجه به سابقه عجیب این گروه در ممنوع الکار شدن، پیش بینی می گردد «سون» بعد از انتشار یافتن آلبومش هم ممنوع الکار شود!

می پرسید چرا؟ خوب چرا ندارد… وقتی یک گروه بخاطر پوشیدن کت قرمز، همکاری نکرده (!) با چهره های آن ور آبی، (که آخرش هم نفهمیدیم آن ور آب دقیقا می گردد کجا؟!) و صحبت تلفنی با «ولادمیر پوتین» (درباره اینکه شاید او از دلایل ممنوع الکار شدن شان خبر داشته باشد) از فعالیت در داخل کشور منع می گردد، امکان ندارد بعد از انتشار یافتن رسمی آثارش بتواند به فعالیت هایش ادامه دهد!

آخرین خبرها هم دربارهٔ آلبوم این گروه حکایت از آن دارد که اگر هیچ بلای آسمانی و زمینی تازه رخ ندهد، اواسط اردیبهشت آلبوم این گروه (که جزو مودب ترین و متشخص ترین چهره ها در بین اهالی موسیقی اند)، به بازار می آید.

  • * مازیار هم «مازیار»های قدیم …  

مازیار عوض شده… بسیار هم عوض شده.

دیگر خبری از آن مازیار سابق نیست که هر روز جواب ایمیل هایش را می داد و ظاهرا بی خیال رسانه ها شده و سرش در لاک خودش است…

حالا برای ارتباط با او علاوه بر مدیر برنامه و برادر و تهیه کننده، چند گزینه تازه هم اضافه شده که باید با آنها برای تائید خبرها و گرفتن خبر تازه هماهنگ شد. پروسه هماهنگی با همه این دوستان به قدری طولانی شد که بی خیال آلبوم «مازیار» شدیم تا آخر این گزارش با این حس تمام شود که: …
بگذریم …همین!

منبع: موسیقی ما


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.