از شانس‌های لینکلن تا کم محلی به بن‌افلک

۲۶ام بهمن ،

نگاهی کوتاه به نامزدهای دریافت هشتاد و پنجمین جایزه اسکار

مراسم اهداء جوایز اسکار از نگاه بسیاری از دوستداران و اهالی سینما، مهم‌ترین اتفاق و به نوعی نقطه عطف این هنر صنعت در طول سال به حساب می‌آید.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، با اینکه مراسم سالیانه اهداء جوایز اسکار تقریبا زمانی برگزار می‌شود که اکثر فستیوال‌های مهم و معتبر سینمایی جهان مثل فستیوال ونیز ایتالیا، برلین آلمان، بفتا بریتانیا، سزار فرانسه، گلدن‌گلوب آمریکا، ونکوور کانادا، کن فرانسه، ادینبورگ سوئد و روتردام هلند به کار خود پایان دادند اما این مسئله تا امروز نتوانسته از اهمیت و جایگاه خاص جایزه اسکار در بین سینماگران و دوستداران سینما کم کند.

در همین راستا، با توجه به اینکه کمتر از ده روز تا برگزاری مراسم هشتادوپنجمین دوره جوایز اسکار باقی نمانده، هالیوود این روزها خود را برای برگزاری این مراسم آماده می‌کند.

شانس بسیار “لینکلن”

امسال درام حماسی تاریخی “لینکلن” تازهترین ساخته استیون اسپیلبرگ، فیلمساز شناخته شده و سرشناس سینما، یکی از فیلم‌های برتر و از نامزدهای بهترین فیلم این دوره جوایز اسکار است و در میان دیگر فیلم‌ها از شانس بیشتری برای دریافت جوایز متعدد اسکار برخوردار است.

این فیلم روایت شانزدهمین رئیس جمهوری ایالات متحده و تلاش‌های او را برای پایان دادن به برده‌داری به تصویر می‌کشد و دنیل دی‌لوئیس که نقش لینکلن را بازی کرده نامزد و یکی از شانس‌های برتر دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد به حساب می‌آید.

سالی فیلد، دیگر بازیگر فیلم “لینکلن” هم بخاطر بازی در نقش همسر شانزدهمین رئیس‌جمهور آمریکا، نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگز نقش دوم زن است. 

کم ‌محلی اسکار به بن‌افلک و “آرگو”

فیلم سینمایی “آرگو” ساخته بن افلک، بازیگر و کارگردان هالیوود هم امسال یکی از نامزدهای دریافت جایزه بهترین فیلم است. “آرگو” امسال در مراسم گلدن گلوب جایزه بهترین فیلم دراماتیک و جایزه انجمن صنفی فیلمسازان آمریکا را دریافت کرد این در حالی است که بن‌افلک برای جایزه اسکار بهترین کارگردان نامزد نشده و بعضی این کار را نوعی بی‌محلی به او خوانده‌اند.

افلک نیز در واکنش به این مسئله گفته که از نامزدی برای هفت جایزه، از جمله جایزه بهترین فیلم سال خوشحال است.

عملیات به دام انداختن بن‌لادن در اسکار ۸۵

فیلم “سی دقیقه پس از نیمه شب”، روایتی از به دام انداختن اسامه بن‌لادن با کارگردانی کاترین بیگلو نیز یکی دیگر از فیلم برتر هشتادوپنجمین دوره مراسم اسکار است. این فیلم بر نقش یکی از عوامل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا تمرکز می‌کند که جسیکا چستین نقش او را ایفا می‌کند.

جسیکا چستین برای دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن نامزد شده است. او در این باره گفته: “من احساس می‌کنم همین الان هم جایزه را برده‌ام. هیچ وقت دوست ندارم احساسی که در حال حاضر دارم، فعالیت در این عرصه و نامزد شدن برای اسکار را فراموش کنم. من می‌دانم که همه همین را می‌گویند، اما واقعا احساس من این است که انگار جایزه از آن من است”.

تارانتینو با جانگو در انتظار چایزه

کریستوف والتز که در سال ٢٠٠٩میلادی و برای بازی در فیلم “حرامزاده‌های بی‌آبرو” با کارگردانی کوئینتین تارانتینو توانسته جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش دوم را از آن خود بکند، یک بار دیگر و باز هم با تارنتینو و این بار بخاطر بازی در فیلم “جنگو آزاد شده” نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده است.

والتز دربارهٔ احساس خود پس از اینکه نامش را در میان نامزدهای جایزه اسکار دیده، گفته: “برای من نامزدی جایزه اسکار یک نوع انتظار نگران کننده است، بنابراین چنین انتظاری سببی برای خوشحال بودن و جشن گرفتن نیست.”

هوپر، آنگ لی، هانکه؛ ۳ فیلمساز برجسته

دو فیلم‌ موزیکال “بینوایان” ساخته تام هوپر (اقتباسی تازه از رمان مشهور ویکتور هوگو) و درام “زندگی پی” ساخته انگ لی از دیگر فیلم‌های برتر هشتادوپنجمین دوره جوایز اسکار می باشند.

همچنین درام فرانسوی زبان “عشق” ساخته میشائیل هانکه که به مسائل دوران سالخوردگی ‌پرداخته نیز جدی‌ترین نامزد دریافت جایزه اسکار برای بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان است.

گفتنی است، مراسم نهایی اسکار روز ۲۴ ماه فوریه ۲۰۲۴ برابر با ششم اسفندماه (پنج روز زودتر از موعد معمول هر ساله) در لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.