از شکست آمریکا، داعش و سردرگمی ترکیه تا اشراف اطلاعاتی سپاه از تحرکات در عراق و یک حادثه تروریستی ناکام

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

گزارش/ ۷ فرمانده سپاه پاسداران در جمع خبرنگاران چه گفتند؟

فرماندهان سپاه مقتدر اسلام درباره مسائل عراق و سوریه، عدم کنترل پاکستان بر مرزهایش، سردرگمی ترکیه و مشکل‌ساز شدن حمایت این کشور از داعش، شکست قطعی آمریکا و گروه‌های تروریستی، برادری و دوستی با کشورهای منطقه، اشراف اطلاعاتی کامل سپاه، امنیت ایران و ناکامی تروریست‌ها در مقابل بومیان بلوچ و پاسداران صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، فرماندهان سپاه مقتدر اسلام درباره مسائل عراق و سوریه، عدم کنترل پاکستان بر مرزهایش، سردرگمی ترکیه و مشکل‌ساز شدن حمایت این کشور از داعش، شکست قطعی آمریکا و گروه‌های تروریستی، برادری و دوستی با کشورهای منطقه، اشراف اطلاعاتی کامل سپاه، امنیت ایران و ناکامی تروریست‌ها در مقابل بومیان بلوچ و پاسداران صحبت کردند.

 
لشکرکشی آمریکا و گروه‌ تروریستی داعش محکوم به شکست است

سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم یادواره شهدای نیروی زمینی در جمع خبرنگاران، در رابطه با شخصیت شهید شوشتری اظهار داشت: قبل از اینکه وی فرمانده باشد، صاحب یک مدرسه بود و تمامی شهدا همچون همت و باکری صاحب مدرسه بودند و مدرسه شهدا اخلاق، رفتار و جمع فضایل اخلاقی و مدیریتی را در بر می‌گرفت.   
 
وی افزود: باید شهیدان را بیشتر بشناسیم و باید به مدرسه و مکتب فضایل و اخلاقیات ‌آن‌ها مراجعه کنیم.   
 
فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: باید بدانیم رفتار، اخلاق، مدیریت و تربیت آنان چه بوده که توانستند این‌گونه باشند و باید بررسی کرد که چه شد که هیچ فرماندهی در جنگ ما تو زرد از آب در نیامد.   
 
سرلشکر سلیمانی افزود: منبع جوهره شهدای ما در اسلام بود و حقیقت در امام(ره) تبلور پیدا کرد و به شهدا انتقال یافت که شهید شوشتری حقیقت خود را در سیستان و بلوچستان بروز داد و شهید شد.   
 
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مربوط به مخالفان وحدت در منطقه اظهار داشت: مهم انتهای حقیقت و حوادث است و تمامی این تلاش‌ها در مقابل اسلام، ایران و تشیع صورت می‌گیرد و شکست می‌خورد، زیرا حقیقتی در آنان وجود ندارد و وقتی حرکتی فاقد حقیقت باشد، شکست می‌خورد.

سرلشکر سلیمانی افزود: راهکار آن‌ها پیروز نخواهد بود و در سوریه هم دیدیم که چه اقداماتی انجام دادند اما نتیجه نداد.

سلیمانی افزود: راهکار آنها پیروز نخواهد بود و در سوریه هم دیدیم که چه اقداماتی انجام دادند اما نتیجه نداد. – See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930728000413#sthash.ra51ZQoh.dpuf

 

سلیمانی افزود: راهکار آنها پیروز نخواهد بود و در سوریه هم دیدیم که چه اقداماتی انجام دادند اما نتیجه نداد. – See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930728000413#sthash.ra51ZQoh.dpuf

سلیمانی افزود: راهکار آنها پیروز نخواهد بود و در سوریه هم دیدیم که چه اقداماتی انجام دادند اما نتیجه نداد. – See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930728000413#sthash.ra51ZQoh.dpufفرمانده سپاه قدس بیان داشت: دلیل موفقیت جمهوری اسلامی ایران در آن است که حقیقت دارد و هر حرکتی چه بزرگ و کوچک که فاقد حقیقت باشد همچون لشکرکشی آمریکا و گروه‌ تروریستی داعش محکوم به شکست است و دشمنان به راه‌هایی متوسل می‌شوند که ماندگار و اثرگذار نخواهد بود.   

 
وی در پایان خاطرنشان کرد: مهم آن است که انتهای حوادث در عراق و سوریه و منطقه به چه ختم می‌شود و ما باید به آن نگاه کنیم.

 ماجرای حادثه تروریستی ناکام در یکی از پاسگاه‌ها/ بومیان منطقه و بسیجیان بلوچ بهترین مدافع مرزهای جمهوری اسلامی

سردار سرلشکر “محمدعلی جعفری” فرمانده کل سپاه نیز در حاشیه مراسم بزرگداشت فرماندهان نیروی زمینی سپاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهید شوشتری و یارانش خودشان را برای برقراری وحدت میان شیعیان و اهل تسنن در مناطق جنوب شرق کشور فدا کردند.
 
وی افزود: این فرماندهان شبانه‌روز در این چارچوب تلاش می‌کردند و در این راه جانشان را تقدیم کردند.
 
سرلشکر جعفری تصریح کرد: مهم‌ترین مسأله‌ای که در داخل کشور در مناطقی مانند جنوب شرق یا کردستان داریم موضوع وحدت میان شیعیان،‌ اهل تسنن و همه اقوام بوده و چون مسأله اساسی در این مقطع حساس همین موضوع است، شهید شوشتری نیز این مسأله را به خوبی درک کرده بود و تا پای جان برای پیشبرد این هدف ایستاد.
 
وی در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات شهید شوشتری برای ایجاد امنیت در مناطق مرزی با استفاده از ظرفیت قبایل گفت: این بزرگ‌ترین اقدام راهبردی، کلیدی و محوری شهید شوشتری در مرزهای جنوب شرق بود که به مردم اطمینان و اعتماد کرد و امنیت را به آنان سپرد.
 
سرلشکر جعفری افزود: این حرکت موجب محبوبیت شدید شهید شوشتری در میان قبایل و مردم در منطقه شد.
 
وی با اشاره به حادثه تروریستی ناکام در یکی از پاسگاه‌ها در حدود یک ماه قبل اضافه کرد: همین بومیان منطقه و بسیجیان بلوچ ثابت کردند که بهترین مدافع مرزهای جمهوری اسلامی هستند و این پیروزی‌ها ناشی از همین راهبرد و نگاه شهید شوشتری است که در عمل اثبات شد.
 
فرمانده کل سپاه گفت: خدا را برای امنیت در مناطق جنوب شرق کشور شکر می‌کنیم که با وجود همه سرمایه‌گذاری دشمنان فرامنطقه‌ای ما اعم از آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و برخی دشمنان منطقه‌ای و به‌رغم برنامه‌ریزی بسیار آنان، امنیت در مرزهای ما برقرار است.
 
سرلشکر جعفری خاطر نشان کرد: با واگذاری امنیت به مردم اکنون امنیت بسیار خوبی در مناطق مرزی به‌ویژه جنوب شرق کشور برقرار است.

 محیط رشد گروه‌های تروریستی بیرون از ایران است/ ناکامی تروریست‌ها در مقابل بلوچ‌ها و پاسداران

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در حاشیه یادواره شهدای نیروی زمینی سپاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محیط رشد گروه‌های تروریستی بیرون از ایران است و آن‌ها داخل کشور ریشه ندارند.

وی افزود: در ایران جایی برای وحدت‌شکنان وجود ندارد و تروریست‌ها مجبورند به خارج کشور پناه ببرند. لذا تعدادشان کم و تلاش‌هایشان به شکست منجر می‌شود.
 
سردار سلامی تصریح کرد: آن‌ها با همه سرمایه‌های نظامی خود به سراوان آمدند اما نتوانستند در مقابل بلوچ‌ها و پاسداران مقاومت کنند و پس از دادن تلفات، فرار کردند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد:‌ اقدامات تروریستی مثل نیش پشه است و دارای وزن و تأثیری نیست، آن‌ها دنباله‌روی پیاده‌نظام سیاست‌های استکباری هستند و پشت سر آن‌ها سیاست‌ قدرت‌های بزرگ وجود دارد.
 
وی ادامه داد: مواجهه ما در مرزها با تروریست‌ها مواجهه با سیاست‌های استکباری است. نیروی زمینی سپاه و سایر نهادهای نظامی در مناطق مسئولیت خود توانسته‌اند از اقتدار، آرمان‌ها و منافع کشور دفاع کنند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: ‌اشراف کاملی در مرزها وجود دارد و عکس‌العمل‌های عملیاتی به اندازه و به موقع است.

تحمل ایران درباره حوادث تروریستی زیاد نخواهد بود/ توان نظامی ایران در مذاکرات خط قرمز است
 
سردار سیدمسعود جزایری معاون ستادکل نیروهای مسلح در امور بسیج و فرهنگ دفاعی در حاشیه همایش فرماندهان شهید نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران، با اشاره به لشکرکشی آمریکا برای مقابله با داعش در منطقه، اظهار داشت: مردم منطقه اجازه استقرار درازمدت به آمریکا را نخواهند داد.
 
وی با اشاره به حوادث تروریستی در جنوب شرق کشور افزود: امیدواریم با کمک دولت‌های منطقه به خصوص دولت و ارتش پاکستان بتوانیم جلوی اقدامات تروریستی را بگیریم.
 
معاون ستادکل نیروهای مسلح در امور بسیج و فرهنگ دفاعی تصریح کرد: طبعاً تحمل ایران در این زمینه زیاد نخواهد بود و چنانچه جمهوری اسلامی ایران ناچار شود، دست به اقدامات بازدارنده در این زمینه خواهد زد.
 
سردار جزایری درباره مطرح شدن توان موشکی ایران در مذاکرات هسته‌ای، خاطر نشان کرد: توان نظامی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات خط قرمز است و نظام اجازه ورود به این عرصه را نخواهد داد.

اشراف اطلاعاتی کامل سپاه از تحرکات در عراق/ عدم کنترل پاکستان در مرز‌هایش / ترکیه سردرگم است

سردار “محمد پاکپور” فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم یادواره شهدای نیروی زمینی در جمع خبرنگاران، در رابطه با شهدای وحدت اظهار داشت: به برکت خون شهدای وحدت و پاسداری بلوچ‌ها بوده که در شرق کشور امنیت و ثبات ایجاد شده است.   
 
وی افزود: علیرغم ناامنی‌های موجود در کشورهای همسایه و عدم کنترل در مرز‌ها از طرف پاکستان که از آن طریق اقدامات تروریستی در کشور صورت می‌گیرد، شاهد امنیت نسبی در آن منطقه هستیم.   
 
فرمانده نیروی زمینی سپاه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اقدامات داعش در عراق و اینکه آیا نگرانی برای ما ایجاد می‌کند، اظهار داشت: ما کاملاً بر تحرکات و اتفاقاتی که در عراق می‌افتد در عمق خاک آن کشور اشراف اطلاعاتی داریم و مطمئن باشید با حضور مقتدر ما در مرز‌ها امنیت کاملی در کشور برقرار خواهد بود.   
 
وی در رابطه با اینکه آیا احتمال دارد برای سرکوب تروریست‌ها وارد مرزهای پاکستان شوید، گفت: ما هیچ کشوری را مدنظر نداریم، اما تا زمانی هم تحمل می‌کنیم و این حق را برای خود محفوظ می‌دانیم که هر حرکت ضد انقلابی علیه ما در هر نقطه‌ای که صورت گیرد را خشک کنیم.   
 
سردار پاکپور در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا از سوی دولت پاکستان اقدامی صورت گرفته است، اظهار داشت: ما تمامی مدارک و مستندات خود را به دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشور ارائه داده‌ایم تا پیگیری کنند.   
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا امسال رزمایش مشترکی در برنامه نیروی زمینی سپاه پاسداران طراحی شده، بیان داشت: ما در کل سال برنامه رزمایش و مانور را برای خود دیده‌ایم، اما برخی از آن‌ها بنا به دلایلی رسانه‌ای نخواهد شد، اما تاکنون در رابطه با رزمایش مشترک برنامه‌ای طراحی نشده است.   
 
وی در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مبنی بر اینکه آیا رزمایش امسال رسانه‌ای می‌شود، گفت: اگر برنامه‌ای در این زمینه صورت گیرد، حتماً اعلام خواهیم کرد.

سردار پاکپور با بیان این که رابطه عملیاتی بین داعش و تروریست‌های شرق کشور وجود ندارد، اظهار داشت: تا الان شاهدی بر این مدعا نداریم که این دو گروهک تروریستی با هم ارتباط داشته باشند اما در آینده احتمال دارد که این ارتباط ایجاد شود.  
 
وی در رابطه با حمایت ترکیه از تروریست‌های داعش خاطر نشان کرد: حمایت ترکیه از تروریست‌های داعش برایش مشکل‌ساز شده است و آن‌ها با وجود آن‌که تانک‌هایشان را در کوبانی مستقر کرده‌اند، سردرگم هستند.

 
ایران کشورهای منطقه را برادر کوچک‌تر خود می‌داند/ آمریکا و انگلیس عامل اختلاف‌افکنی
 
دریادار “علی فدوی” فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم یادواره فرماندهان شهید نیروی زمینی سپاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشورهای منطقه عضو یک خانواده هستند که ممکن است بین آن‌ها اختلاف باشد اما اسلام آن عظمت را دارد که این کشورها را زیر پوشش خود بگیرد.   
 
وی افزود: ایران کشورهای منطقه را برادر کوچکتر خود می‌داند و در شرایط بحرانی از آن‌ها حمایت می‌کند و این کشورها می‌توانند به ایران در شرایط بحرانی متکی باشند.   
 
دریادار فدوی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران حامی کشورهای منطقه بوده و آن‌ها می‌توانند به ایران متکی باشند اما آمریکا و انگلیس عامل اختلاف‌افکنی هستند و خیرخواه نیستند.


امروز منطقه روی گسلی از ناامنی است/ ایران جزیره ثبات منطقه

سردار سرتیپ “امیرعلی حاجی‌زاده” فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم یادواره فرمانداران شهید نیروی زمینی سپاه که در حسینیه فاطمهالزهرا(س) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز منطقه روی گسلی از ناامنی است و همه کشورها در نتیجه اقدامات آمریکا دستخوش ناامنی شده‌اند.   
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران جزیره ثبات منطقه است و علت آن فداکاری شهدا و رزمندگان بوده است.

فرمانده هوافضای سپاه خاطر نشان کرد: امروز کشور اسلامی ما جزو کشورهای بسیار باثبات منطقه است و به همین دلیل باید قدر شهدا را بدانیم.   

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.