از ظرفیتهای همه بخشهای تاثیرگذار برای توسعه فرهنگ قرآنی استفاده شود

سید ‘محمد حسینی’ جمعه شب در مراسم اختتامیه نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد افزود: گسترش فرهنگ و معارف قرآنی رمز سعادت و موفقیت جامعه اسلامی ما است و باید از پتانسیلهای بخشهای موثر برای تبیین این معارف در سنین مختلف بهره لازم را برد.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: هنرمندان بخشهای گوناگون و هنرهای تجسمی با افزایش ورود به عرصه فعالیتهای قرآنی از بستر و ظرفیت هنر برای گسترش و تبیین معارف قرآنی در جامعه استفاده کنند.

وی خواستار توجه بیشتر به آموزشهای قرآنی در سطوح سنی گوناگون و از دوران مهد و پیش دبستانی تا دانشگاهها و مراکز آْموزش عالی شد.

حسینی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالان و هنرمندان فعالیتهای قرآنی حمایت می کند و فضای لازم فراهم می کند تا افراد متعهد بیشتر وارد این عرصه شده و شاهد به فعلیت رساندن ظرفیتهای بالقوه در این عرصه باشیم.

او گفت: در قرآن توجه خاصی به سرگذشت و داستانهای زندگی انبیاء‌ شده و یک چهارم این کتاب الهی به این بخش اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: این مساله دست مایه بسیار خوبی برای داستان نویسان است تا با توجه به این مساله مهم غنای کاری خود را افزایش بدهند.

وی گفت: امروز رمز آزاد سازی فلسطین و مقابله با سیاستهای خصمانه مستکبران تمسک به آیات و معارف قرآنی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: امروز مهمترین وظیفه ما معرفی قرآن به جهان و توسعه معارف قرآن در دنیا است.

وی همچنین از تصویب اساسنامه بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) خبر داد و گفت:‌ این بنیاد طی چند ماه آینده فعالیت خود را آغاز می کند.

در پایان این مراسم از تعدادی از شرکت کنندگان در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد تقدیر شد.

هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با حضور فعالان قرآنی و فرهنگی از ۱۱ استان کشور و ۹ کشور اسلامی در قالب ۴۲ بخش و ۸۷۰ غرفه و به وسعت ۲۳ هزار متر ۲۲ الی ۲۷ مردادماه جاری در نمایشگاه بین المللی مشهد دایر بود.

شرکت کنندگان در این نمایشگاه فعالیتهای خود را در زمینه های تبلیغات، محافل و نشست‌ها، موسسات و تشکل ‌های قرآنی، ادارات، نهادها و سازمان‌های هنری، کودک و نوجوان، نشر الکترونیک، نشر مکتوب، مطبوعات دینی، بصیرت و جنگ نرم، بیداری اسلامی، تدبر در قرآن و داستان‌ های قرآنی در معرض دید عموم قرار دادند.

سایر بخش های نمایشگاه یاد شده فیلم ‌های قرآنی و ایده ‌پردازی قرآنی، آموزش، ختم روزانه قرآن، روابط عمومی، نظارت و ارزیابی، سحری‌ خوانی و مناجات ‌خوانی، قرآن و نسخ خطی، شعر و ادب، صنایع دستی، مشاوره‌های قرآنی، ایثار و شهادت، عفاف و حجاب و تجلیل از برگزیدگان و خادمان قرآن بود.

ترجمه تصویری آیات کلام وحی، آستان قدس رضوی، فرهنگ و هنر مساجد، حوزه علمیه، دانشگاه، بانوان و خانواده، مشاوره قرآنی، مقاومت و قرآن، عترت و ولایت، فرهنگسراهای تخصصی شهرداری مشهد، قرآن و نجوم، قرآن و فرهنگ ملل و تدبر در قرآن و سیره و پ‍‍ژوهشهای قرآنی دیگر بخشهای این نمایشگاه بود.ک/۲

۷۴۹۰/۶۵۹/ ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۲۰۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.