از عابربانک‌های مشکوک استفاده نکنید

۳۰م دیماه ،

بینا- مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی با تاکید بر ضرورت نصب حفاظ امنیتی کارت «آنتی‌اسکیمر» در عابر بانک‌ها به مردم اخطار داد: مشتریان به هنگام استفاده از عابر بانک‌ها اگر شئ و یا قطعه مشکوکی را در قسمت کارت‌خوان ملاحظه کردند نباید از آن استفاده کنند.
به گزارش ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که اخیرا دوباره مواردی ملاحظه شده که از طریق کارت مشتریان از حساب آن‌ها پول برداشت شده به ایسنا گفت: از حدود یک سال و نیم قبل از طرف بانک مرکزی به تمامی بانکها اعلام کردیم که موظف به نصب آنتی اسکیمر بر روی دستگاه‌های عابر بانک خود می باشند که با این کار از سوءاستفاده از کارت‌ها جلوگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه با نصب آنتی اسکیمر توسط بانک‌ها از نصب دستگاهی برای خواندن رمز و یا برداشت از حساب دارنده کارت جلوگیری می‌شود گفت: متاسفانه بعضی بانکها هنوز آنتی‌ اسکیمر ندارند بنابراین اگرمشتری بابت استفاده‌ از دستگاه عابر بانک به سبب نداشتن آنتی‌اسکیمر متضرر شده بانک مکلف است آن را جبران کند.
مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی با بیان اینکه اینگونه موارد همیشه و در همه دنیا وجود دارد و حتی بعضی مواقع شاهدیم که به آنتی اسکیمرها هم آسیب می‌زنند تاکید کرد: دستگاه عابر بانک یک شکل واضحی دارد و مشتری اگر احساس ‌کند قطعه اضافه‌ای روی آن وجود دارد نباید به هیچ عنوان از دستگاه استفاده کند.
وی توضیح داد: دستگاه‌هائی برای خواندن کارتهای بانکی وجود دارد که توسط عده ای از مجرمین از پیش در دستگاه های خودپرداز بانکها نصب شده و داده های نوار مغناطیسی کارت را کپی می‌کند.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.