از کارافتادگان با پرداخت حق بیمه، مستمری می‌گیرند

از کارافتادگان با پرداخت حق بیمه، مستمری می‌گیرند

جام جم آنلاین: محمدمهدی مفتح در تشریح مصوبات امروز کمیسیون تلفیق گفت: به موجب این مصوبه سازمان تامین اجتماعی مجاز شد که به مردان ۶۰ ساله و زنان ۵۵ ساله که ۱۰ سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند و از کار افتاده شده‌اند به نسبت پرداخت حق بیمه مستمری دریافت می‌کنند و افرادی که ۱۰ سال حق بیمه پرداخت نکرده اند پس از پرداخت مابه التفاوت، از مستمری از کارافتادگی استفاده کند.

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سخنگوی کمیسیون تلفیق در جمع خبرنگاران در مورد مصوبات این کمیسیون گفت: براساس یکی از مصوبات مقرر شد که مرکزیت مدیریت اطلاعات بلایا در اقیانوسیه و آسیا در ایران مستقر شود و چنانچه این موضوع در صحن علنی مجلس تصویب شود ردیف بودجه‌ای خاصی نیز به آن اختصاص خواهد یافت.

مفتح در ادامه افزود: براساس یکی دیگر از مصوبات کمیسیون تلفیق صندوق تامین اجتماعی موظف شد کارگزاران و کارگران مخابرات روستایی را تحت پوشش بیمه قرار دهد و از محل فروش اقساط سهام به دولت حق بیمه آنان را تامین کند.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در مورد دیگر مصوبه کمیسیون تلفیق گفت: از این پس بانک‌ها موظف هستند املاک و پروژه‌های دارای توجیه شهرداری را به عنوان تضمین ارائه تسهیلات ریالی و ارزی برای مترو و قطارهای شهری بپذیرند.

وی اظهار کرد: طبق یکی دیگر از مصوبات کمیسیون تلفیق ایثارگران و حافظان کل قرآنی می‌توانند به صورت رایگان در دانشگاه‌ها تحصیل کنند که هزینه تحصیل آنان باید توسط مجموعه‌ای که آنان راتحت پوشش دارند تامین شود.

مفتح تصریح کرد: همچنین به موجب دیگر مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر شد ۵۰ درصد وجوه اداره شده پرداختی از سال ۸۵ تا ۸۸ به وزارتخانه‎های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی بازپرداخت شود که به عنوان افزایش سرمایه در صندوق‌های رفاه بماند تا دانشجویان شاغل قادر به دریافت وام باشند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق دیگر مصوبه این کمیسیون را مربوط به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی اعلام کرد و گفت: مقرر شد کمیته امداد و سازمان بهزیستی از منابع حاصل از خروج افراد تحت پوشش که توانمند شده اند افراد در نوبت را برای توانمند شدن تحت پوشش قرار دهد.

این نماینده مجلس هشتم به مصوبه کمیسیون تلفیق در مورد آب شرب سالم و بهداشتی شهرها، روستاها و محل اسکان عشایر اشاره کرد و افزود: طبق مصوبه این کمیسیون وزارت نیرو موظف است از محل اعتبارات مربوطه و اعتبار خرید تضمینی آب، آب مورد نیاز این اماکن و این افراد را تامین کند.

مفتح تصریح کرد: به موجب یکی دیگر از مصوبات کمیسیون تلفیق دولت موظف شد برای شهرهای محل ساخت مسکن مهر زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی، مذهبی و فرهنگی تامین کند.

وی اظهار کرد: طبق یکی دیگر از مصوبات کمیسیون تلفیق ۱۷۵ میلیارد تومان به صندوق بیمه محصولات کشاورزی اختصاص خواهد یافت تا در خدمت بخش کشاورزی قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق به مصوبه این کمیسیون در مورد قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: به موجب این مصوبه رئیس قوه قضاییه اختیار دارد اعتبارات این قوه را با رعایت قانون برنامه پنجم توسعه و در حد سرجمع اعتبارات بین دستگاه‌های مربوطه جابه جا کند.

مفتح در ادامه افزود: همچنین کمیسیون تلفیق مصوب کرد که صندوق بیمه خدمات درمانی افرادی را که به دلیل بیماری‌های روحی، روانی و اعتیاد از طریق نیروی انتظامی و قوه قضاییه معرفی می‌شوند و تحت پوشش بیمه قرار ندارند زیر پوشش خود گرفته و هزینه درمان آنها را تقبل کند.

وی در مورد دیگر مصوبه کمیسیون تلفیق گفت: به موجب این مصوبه سازمان تامین اجتماعی مجاز شد که به مردان ۶۰ ساله و زنان ۵۵ ساله که ۱۰ سال حق بیمه پرداخت کرده اند و از کار افتاده شده اند به نسبت پرداخت حق بیمه مستمری پرداخت کند و افرادی که ۱۰ سال حق بیمه پرداخت نکرده اند پس از پرداخت مابه التفاوت از مستمری از کارافتادگی استفاده کند.

نماینده مردم رزن اظهار کرد: به موجب یکی دیگر از مصوبات کمیسیون تلفیق برای استمرار بیمه طلاب دینی غیرشاغل مراکز خدمات حوزه‌های علمیه موظف شدند نسبت به پرداخت حق بیمه آنان اقدام کنند.

مفتح تصریح کرد: طبق یکی دیگر از مصوبات کمیسیون تلفیق اعتبار تخریب و نوسازی مدارس از استانی به ملی تغییر یافت و ردیف اعتباری آن نیز به صورت ملی در نظر گرفته خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس اظهار کرد: در صورتی که بررسی جزئیات بودجه ۹۱ امروز به پایان نرسد هفته آینده نیز کمیسیون تلفیق جلسه خواهد داشت.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.