از محبت گل ها خار می شوند

۰۷م آذر ،

می دانم همه می گویید اشتباه گفتم جمله فوق را ولی بعد از بررسی فهمیدم همیشه از محبت خارها گل می شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، مردمان همه محبت را به شکل های خاص می شناسند بعضی او را در یک لبخند، در یک انفاق، در یک دوره هم بودن و یا حتی در یک چای نوشیدن با دیگری خلاصه می کنند.

ولی ابعاد محبت فراوان تر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم، این حرف که با لحن خوشایندی تلفظ می گردد گاهی اوقات سبب بدبختی و طغیان انسان ها می گردد.

یک روانشناس در این باره می گوید: محبت یک حس نیست قدرت جذاب است که اشخاص را به خود وصل می کند و سبب می گردد آن چرا که او می خواهد انجام دهی.

آری به راستی درست گفت که محبت یک حس نیست، بلکه یک نیرویی است که پیامبر خدا او را بزرگ می شمرد و آن را برای خاندان خود از خدا خواستار بود.

یک کارشناس مذهبی گفت: محبت یک طریق الهی است و پیامبر خدا زمانی که برای خاندان خود خواست از خدا چیزی طلب کند مودت اهل بیتش را خواهان شد که همه می دانید این مطلب بدون حکمت نیست.

شاید حکمتش در آن است که پیامبر می دانست کسی اگر در محب دیگری شود و به او محبت ورزد مرید او گشت و گفته هایش را عملی می سازد.

خطر همین جاست که مردمان بدانند اگر از روی عمد یا غیر عمد بر چون شیطان و یا امثال آن و یا اشکال آن محبت ورزند بنا به قدرت محبت و یا مودت به آن سوق پیدا کرده و اعمالی را که او خواهان می گردد انجام می دهد یک نگاه ناروا یک محبت به شیطان است./ز

گزارش از مهدی محسنی


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.